loading...
مجله تفریحی و سرگرمی MGPC
آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 277 سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم گفت: شاید برخی بخواهند تحریم ها را دلیل اصلی مشکلات اقتصادی بدانند، اگرچه تحریم ها موثر بوده، اما بیش از 60 درصد مشکلات فعلی ناشی از سیاست های اشتباه و تاکتیک های سینوسی پرهزینه است.

محمدرضا باهنر کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در نشستی که در دانشگاه خواجه نصیرالدین توسی برگزار شد، با اشاره به تحولات اقتصادی کشور گفت: ما شاهد تورم نقطه به نقطه 38 درصد بودیم که در 20 سال گذشته یک رکورد محسوب می شود.

 

وی نرخ بیکاری در کشور را خجالت آور توصیف کرد و در خصوص تحریم ها افزود: شاید برخی بخواهند تحریم ها را دلیل اصلی مشکلات اقتصادی بدانند اگرچه تحریم ها موثر بوده، اما بیش از 60 درصد مشکلات فعلی ناشی از سیاست های اشتباه و تاکتیک های سینوسی پرهزینه است.

 وی ادامه داد: امسال ما دو انتخابات همزمان داریم و یکی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و دیگری انتخابات ریاست جمهوری که به دلیل پررنگ بودن انتخابات ریاست جمهوری، نباید از انتخابات شوراها غافل شویم. کاندیداها باید علاوه بر برنامه های خود کارنامه نیز ارائه دهند تا بتوان آن را تحلیل کرد.

 

باهنر افزود: در بعد اقتصاد، شاخص های مهمی مثل رشد اقتصادی، سطح عمومی قیمت ها، اشتغال و ضریب جینی وجود دارد که نشان دهنده وضعیت مردم کشور است.

 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما استاد لابی هستید، گفت: لابی یعنی تلاش برای همفکر کردن نیروهای اطراف خود تا آن ها قانع شده و با فکر یک نفر همراهی کنند. علما اگر بخواهند امر به معروف و نهی از منکر کنند باید لابی کنند. اگر لابی را معامله گری و کلاه برداری بدانیم، کار زشت و مذمومی است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه موضع خود را درباره فتنه 88 آقایان هاشمی، کروبی و موسوی بیان کنید، گفت: اگر شما در فضای مجازی دو کلمه باهنر و فتنه را جستجو کنید موضع گیری من نسبت به این قضیه را می فهمید. فتنه یک ظلم بزرگ بود که در کشور اتفاق افتاد، محور آن عدم توجه به قانون بود و سران فتنه توهّم خود را به یک اتهام تبدیل کردند.

 

وی افزود: در جریان فتنه 50 اصلاح طلب جدی داشتیم که همه خوش خیم بودند و بزرگ ترین کارمان این بود که از بین این افراد کسی به عنوان فتنه گر شناخته نشد.

 

عضو ائتلاف 5 گانه در پاسخ به این سؤال که شما گفته اید «دولت من، "دولت آقا اجازه هست؟" نیست»، منظور شما از این عبارت چیست، گفت: من معتقدم محور همه کارها قانون اساسی است و رئیس جمهور باید بر اساس قانون عمل کند. رهبری در کشور ما یک تعریف کاملاً حقوقی و شرعی دارد و می تواند جلوی اجرای قانون را بگیرد، ولی من نگران این هستم که شکست ها را گردن دیگری بیندازند و خیلی آقا اجازه باشد.

 

وی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند دولت آینده باید نقاط قوت دولت قبل را داشته باشد و ضعف های دولت گذشته را نداشته باشد، گفت: دولت احمدی نژاد دولتی پرکار و کاملاً مردمی بود؛ شجاعت احمدی نژاد را در اجرای هدفمندی یارانه ها تحسین می کنم، اما سیاست های این دولت راهبردی نبوده و در بخشی از این سیاست ها دولت اشتباه کرده است. معتقدم پروژه هدفمندی یارانه ها غیرقابل اجتناب است و لازم است ادامه یابد.

 

نایب رئیس مجلس در باب سیاست خارجی گفت: باید یک سیاست توأمان لبخند و اخم داشته باشیم. من معتقدم سیاست های ما باید بیشتر لبخند با آغوش باز باشد.

 

وی با توجه به سخنان رهبری در چشم انداز 20 ساله و مذاکره با کشور آمریکا گفت: دست آهنی آمریکا از موضع قدرت و زورگویی است، اگر این دست آهنین به دست انسانی تبدیل شود و منافع ملی ما تهدید نشود می توانیم با این کشور مذاکره کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت در حل بحران های اقتصادی باید سیاست پولی را در اختیار سیاست های اقتصادی قرار دهد. چاره ما در قوه مجریه، کارآمدی یا ناکارآمدی است. ما باید مملکتی که گران اداره می شود را با هدایت گری سیستم دولتی چابک کنیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد سایت چیه؟