loading...
مجله تفریحی و سرگرمی MGPC
آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 319 جمعه 11 مهر 1393 نظرات (0)

 

افراد بزرگسالی که خود را از حضور در آفتاب محروم یا همیشه از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنند، دچار کمبود ویتامین D می‌شوند.

 

شیرخوارانی که در فصل پاییز و زمستان به دنیا آمده‌اند به دلیل سردی هوا از آفتاب محروم می‌شوند و از مکمل ویتامین دی نیز استفاده نمی‌کنند. افرادی که به دلیل بیماری‌هایی مانند فلج و شکستگی مجبور به اقامت طولانی در منزل یا بیمارستان هستند نیز با کمبود ویتامین D مواجه می‌شوند.

 

برای پیشگیری از آثار مضر اشعه نور خورشید پیشنهاد می‌شود افراد در ساعات 10 صبح تا 14 که آفتاب شدیدتر است، از حضور در معرض نور آفتاب، جلوگیری و قبل یا بعد از این ساعات روز از آفتاب استفاده کنند.

admin بازدید : 301 جمعه 11 مهر 1393 نظرات (0)

مهم ترين ترکيب موثر سيگار، نيکوتين است که عامل اصلي اعتياد جسماني به دخانيات است. نيکوتين سبب ترشح فوري آدرنالين مي‌شود. آثار آدرنالين شامل: افزايش ضربان قلب، افزايش فشار خون، تنفس سريع و عميق، افزايش قند خون و کاهش اشتهاست. نيکوتين در واقع يک محرک سيستم عصبي مرکزي است.

admin بازدید : 297 جمعه 11 مهر 1393 نظرات (0)

کلیه‌ها برای سلامتی بدن اهمیتی فراتر از تصور ما دارند که به‌دلیل این نقش حیاتی و انکارناپذیر در بدن، سزاوار توجه و مهربانی بیشتری هستند.
کلیه‌ها،‌ خون را تصفیه،‌ هورمون‌های مختلفی را ترشح و مواد معدنی را جذب می‌کنند. آنها همچنین با تولید ادرار، مواد سمی را از بدن دفع کرده و اسیدهای بدن را خنثی می‌کنند. اما چرا بسیاری از ما با این عضو حیاتی نامهربان هستیم؟

mohsenswa بازدید : 271 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

اسهال

یکی از بیماری‌های رایج فصل تابستان بویژه در کودکان، اسهال است. دلیل آن نیز گرمای هوا، افزایش میزان آلاینده‌ها به دلیل گرمای هوا و بی‌مبالاتی‌ بچه‌ها در این فصل، مانند خوردن خوراکی و میوه با دست نشسته است، اما تغذیه مناسب می‌تواند خطر ابتلا به اسهال را کاهش دهد. برای این کار کافی است در صورت ابتلای خود یا فرزندتان، مصرف پروبیوتیک‌ها را فراموش نکنید. دلیل این تاثیر مثبت چیست و روزانه باید چه میزان از این خوراکی‌ها مصرف کرد؟

بقیه در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 343 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

اهن

 ضرورت مصرف آهن برای زنان
برای پیشگیری از ابتلا به کم‌خونی و فقر آهن، زنان و دختران باید در برنامه غذایی خود روزانه خود از منابع غذایی آهن‌دار مانند انواع گوشت قرمز، مرغ و ماهی و نیز حبوباتی نظیر عدس و لوبیا و سبزیجات دارای رنگ سبز تیره مانند اسفناج، جعفری و کلم بروکلی استفاده نمایند.

admin بازدید : 483 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (1)

مرکز مدیریت بیماری های واگیر با اشاره به انتشار ویروس سرماخوردگی کرونا به مسافران هشدار داد: در صورت بروز علائم شبیه سرماخوردگی از خود درمانی پرهیز و هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت : ویروس کرونا از ویروس های سرماخوردگی است که شدت و سرعت ویروس آنفولانزا را ندارد و تاکنون 34 نفر در دنیا به آن مبتلا شده اند.

 

دکتر محمد مهدی گویا افزود : تا کنون 18 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده اند.

 

وی اضافه کرد: علائم ویروس کرونا شبیه یک بیماری سرماخوردگی ساده است و باید توجه داشت بعضی از انواع این ویروس می تواند علائم شدیدی مثل گرفتاری ریه و نارسایی کلیه ایجاد کند.

 

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت : البته در تمام افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند این علائم شدید وجود ندارد .

admin بازدید : 399 یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

یک فیزیوتراپ معتقد است، نشستن نامناسب بازده کاری کارمندان را کاهش می دهد و موجب بی قراری، مشکلات روحی و دردهای استخوانی در بدن فرد می شود.

مرتضی عزیزیان گفت: شرایط محیط کاری و خصوصا میز و صندلی که کارمندان روی آن می نشیند باید استاندارد باشد و برای هر فرد متناسب با ابعاد و قوراه بدن وی تنظیم شود.

 

این استاد دانشگاه ارتفاع صندلی را از جمله مهمترین عواملی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و عنوان کرد : ارتفاع صندلی باید معادل طول ساق پا باشد به گونه ای که وقتی فرد در وضعیت عادی می نشیند مفصل زانو حداکثر دو تا سه سانتی متر با لاتر از مفصل لگن باشد.که چنانچه ارتفاع صندلی زیادتر از حد معمول باشد عضلات پشت ران متحمل فشار خواهند شد و عصب سیاتیک نیز درگیر می شود و اگر ارتفاع کمتر از حد عادی باشد و زانو خیلی بالاتر از لگن قرار گیرد به عضلات باسن فشار می آید.

admin بازدید : 309 شنبه 21 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

همانطور که می دانید بعضی از علائم آن قدر واضح هستند که باید برطرف شوند. علائمی از قبیل درد قفسه سینه، شکم یا خونریزی بدون دلیل. اما بعضی علائم خیلی مشخص نیست و شما نمی دانید که باید به پزشک مراجعه کنید یا نه.

با مشاهده این 10 علامت به پزشک مراجعه کنید

 

همانطور که می دانید بعضی از علائم آن قدر واضح هستند که باید برطرف شوند. علائمی از قبیل درد قفسه سینه، شکم یا خونریزی بدون دلیل. اما بعضی علائم خیلی مشخص نیست و شما نمی دانید که باید به پزشک مراجعه کنید یا نه.

 

در زیر علائم هشدار دهنده ای وجود دارند که مطالعه آنهابرای شما ارزشمند است چراکه آگاهی از آنها می تواند تغییراتی مهم در کیفیت زندگی شما ایجاد کند و یا حتی سبب افزایش طول عمر شما گردد.

10 علامت زیر را نادیده نگیرید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد سایت چیه؟