loading...
مجله تفریحی و سرگرمی MGPC
آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 308 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

 

کودک باهوش,هوش کودک باهوش,افزایش هوش کودک

 همه مادرها دلشان می خواهد فرزندشان سالم و باهوش باشد اما بیشتر آنها نمی دانند چطور باید این کار را انجام دهند. تا زمانی که جنین متولد نشده سلول های مغزش در حال شکل گیری هستند. دانشمندان می گویند تجربه های مادر در دوران بارداری بر شکل گیری مغز کودک تاثیر می گذارد. این تاثیرها می توانند در تمام عمر کودک ادامه داشته باشند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله تندرستی ؛ با این وجود، زنان در دوران بارداری می توانند با انجام چند کار ساده سلول های مغزی فرزندشان را گسترش دهند و کودکی باهوش به دنیا بیاورند.

 

اگر قصد دارید به زودی باردار شوید یا باردارید، این پیشنهادها به شما کمک می کنند ضریب هوشی فرزندتان را از دوران جنینی افزایش دهید.

admin بازدید : 508 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

محققان در جدیدترین تحقیقات دریافتند که مصرف روزانه آهن برای زنان باردار در کاهش کم وزنی نوزادان و همچنین کم خونی بسیار موثر است.

همه خواهان فرزند سالم هستند و حاضرند برای رسیدن به چنین هدفی هر نوع برنامه غذایی یا ورزشی را داشته باشند. در میان افرادی که اهمیت زیادی برای روش های علمی قائلند کسانی هستند که قبل از باردار شدن برای مشاوره به پزشک زنان مراجعه کنند.

قبل از هرچیز باید به خاطر داشت واکسیناسیون های لازم مثل زدن واکسن کزاز هر ده سال یک بار و واکسن هپاتیت هر پنج سال یک بار برای یک بارداری سالم اهمیت دارد، هر چند این واکسن ها را می توان حین بارداری هم استفاده کرد.

واکسن مهم دیگری که اهمیت زیادی دارد، اما به هیچ عنوان حین بارداری نباید از آن استفاده کرد، واکسن سرخجه است. در صورت تزریق این واکسن باید حداقل یک تا سه ماه از یک روش جلوگیری مطمئن استفاده کرد تا به هیچ عنوان حاملگی اتفاق نیفتد.

قرص اسید فولیک و بارداری

همیشه به مادرانی که تمایل به بارداری دارند، توصیه می شود که از قرص اسید فولیک روزانه به میزان 400 میکروگرم استفاده کنند و این کار را باید قبل از بارداری شروع کنند تا بهترین اثر را داشته باشد و این مکمل را تا سه ماهگی ادامه دهند.

این ویتامین که «فولات» نامیده می شود، یکی از انواع ویتامین های گروه ب است و در بدن نقش های مختلفی ایفا می کند، از جمله عملکرد سیستم عصبی و خون به این ماده معدنی مربوط است.

کمبود این ماده می تواند به مشکلات قلبی، پوکی استخوان و نقایص مادرزادی منجر شود.

به همین دلیل به کسانی که تمایل به بارداری دارند، توصیه می شود حداقل یک ماه و حتی در مواردی سه ماه قبل از قطع روش جلوگیری خود و اقدام برای بارداری، شروع به مصرف روزانه این مکمل کنند و به این ترتیب از به وجود آمدن نوزادی با نقص هایی در ستون فقرات و نخاع و مغز تا 85 درصد جلوگیری کنند.

این مساله در مورد کسانی که فرزندی با مشکلات اینچنینی دارند و در مورد مادرانی که مبتلابه بیماری صرع یا تشنج هستند، از اهمیت بالاتری برخوردار است، طوری که به این افراد روزانه 5 میلی گرم اسید فولیک تجویز می شود تا از به وجود آمدن چنین مشکلاتی در جنین پیشگیری شود.

بر خلاف تصور عمومی، مصرف اسید فولیک قبل از بارداری و در ماه های اول بارداری برای خونسازی نیست، هر چند اسید فولیک در ساخت گلبول های قرمز و درمان برخی از انواع کم خونی نقش دارد. اسید فولیک در برخی مواد غذایی مثل جگر، عدس، سبوس برنج، آرد سویا، لوبیا قرمز، بادام زمینی، اسفناج، شلغم، گندم و کدوحلوایی وجود دارد و مصرف این مواد غذایی به همه توصیه می شود.

از توصیه های دیگر برای کسانی که تمایل به بارداری دارند، انجام آزمایش هایی برای بررسی برخی عفونت ها و کم خونی و همین طور انجام پاپ اسمیر است تا بتوان قبل از بارداری به درمان بیماری های احتمالی در مادر پرداخت. یکی دیگر از توصیه ها، درمان مشکلات دندانی است تا حین بارداری به زایمان زودرس و خطرات دیگری منجر نشود.

قرص آهن و بارداری

یک مطالعه جدید نشان داده است که مصرف روزانه آهن طی بارداری می تواند خطر داشتن نوزاد کم وزن و همچنین کم خونی را کاهش دهد.

بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد، مصرف روزانه قرص آهن حتی یک دوز کوچک در دوران بارداری می تواند خطر ابتلا به کم خونی را تا 12 درصد و وزن کم نوزاد را تا 3 درصد کاهش دهد.

بررسی دو میلیون زنی که هر روز از 10 میلی گرم تا حداکثر 66 میلی گرم آهن اضافی مصرف کرده بودند، کاهش خطرات کم خونی و تولد نوزادان کم وزن را نشان داد.

کمبود آهن شایع ترین علت کم خونی در دوران بارداری، به ویژه در کشورهای با درآمد کم و متوسط است.

در حالی که در برخی کشورها مانند انگلستان، مکمل های آهن به طور معمول به زنان باردار توصیه نشده است، سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر 60 میلی گرم آهن را در روز به زنان باردار توصیه می کند.

دکتر «بتول حیدر» نویسنده این تحقیقات از بخش اپیدمیولوژی و تغذیه در مدرسه بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد گفت: حتی کشورهای با درآمد بالا می توانند چنین پژوهشی را اتخاذ کنند.

کارشناسان برای آن دسته از زنانی که کمبود آهن را تحمل می کنند، توصیه می کنند که به منظور کاهش عوارض جانبی، از مکمل ها با دوز کمتر استفاده کنند.

گوشت بدون چربی، سبزیجات برگ سبز، میوه های خشک، آجیل و بسیاری از غلات صبحانه منابع خوبی از آهن محسوب می شوند.

منبع:سلامت نیوز

admin بازدید : 453 چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

شاید یكی از خطرناك ترین بیماری هایی كه می تواند جنین را تهدید كند، هپاتیت باشد. متاسفانه اگر ابتلا به هپاتیت B در زمانی نزدیك به تولد نوزاد اتفاق بیفتد، شیرخوار به احتمال بسیار زیاد ناقل مزمن عفونت شده و خطر مرگ در بزرگسالی بر اثر سیروز یا سرطان كبد وی را تهدید خواهد كرد.

 

اما تشخیص زودهنگام این بیماری در بارداری و انجام اقدامات درمانی كنترلی در كاهش احتمال عفونت نوزاد بسیار موثر است.

admin بازدید : 351 سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 نظرات (1)

بسیاری از خانم ها تصور می کنند که بارداری به پوسیده شدن دندان ها و بروز مشکلات دندانی در آنها منجر می شود؛ اما چنین تصوری یک باور اشتباه محسوب می شود، چراکه تا کنون ارتباطی بین پوسیدگی دندان و بارداری به طور قطعی مشخص نشده است. در واقع پوسیدگی دندان، در تمام دوران زندگی و از جمله طی بارداری به عملکرد باکتری ها در دهان، رژیم غذایی حاوی مواد شیرین و کربوهیدراتی و بهداشت ضعیف دهان باز می گردد.

بر همین اساس دکتر آرش منصوریان، دانشیار و مدیر گروه بیماری های دهان و فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی تهران به شدت بر حفظ بهداشت دهان و دندان طی بارداری تاکید می کند و می گوید:

admin بازدید : 362 سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

گاهي يک خانم قبل از بارداري ديابت دارد و به ديابت نوع 1 يا 2 مبتلاست و تحت درمان قرار دارد. اما گاهي مادر در دوران بارداري به ديابت مبتلا مي شود. در اين خانم ها زمينه ديابت وجود دارد و وقتي باردار مي شوند، افزايش برخي هورمون ها باعث مي شود احتمال ابتلا به ديابت در آنها بالا رود. بارداري در اين مورد مثل تست ورزش براي بيماران قلبي عمل مي کند...

ممکن  است فردي دچار بيماري قلبي باشد و در زندگي روزمره اش علامتي نداشته باشد ولي وقتي به هر دليلي تست ورزش مي دهد، معلوم شود دچار مشکل است. ديابت مادر تاثيرات زيادي روي جنين دارد بنابراين حتي اگر سابقه ديابت در خانواده اي وجود نداشته باشد، در هفته هاي 28-24 بارداري آزمايشي با دادن 50 گرم گلوکز به خانم و بررسي قندخون او انجام مي شود.

admin بازدید : 316 شنبه 14 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

یک روانپزشک با اشاره به اینکه مشاجره والدین از همان دوران بارداری بر روند رشد و سلامت جنین تاثیر سویی می گذارد، گفت: مشاجره والدین با یکدیگر در دوران دبستان و نوجوانی فرزندشان به فرار آنان از خانه و روی آوردن به دوستان، بستگان و حتی گروه های ناهنجار جامعه منجر می شود و از سوی دیگر عدم نظارت والدین بروی سلامت روانی و حتی جسمی فرزندشان اثرات نامطلوبی می گذارد.

admin بازدید : 393 شنبه 14 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

بسیاری از افراد بر این باورند که یک زن باردار، باید تمام فعالیت ها و ورزش هایی را که قبل انجام می داده است کنار بگذارد و تنها به استراحت بپردازد. اما امروزه این نظریه کاملا مردود شده است.

 

مادران باردار باید برای به دنیا آوردن فرزندی سالم و شاداب، علاوه بر داشتن تغذیه مناسب، باید ورزش را نیز در برنامه های روزانه خود بگنجانند.

 

ورزش کردن نه تنها برای مادر باردار مناسب است، بلکه برای جنین نیز مفید خواهد بود. همچنین ورزش کردن به روش درست، ناراحتی های شایع دوران بارداری مانند بی خوابی و درد پشت و کمر را تسکین می دهد.

admin بازدید : 325 شنبه 14 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

بیشتر زوج ها در طول سه ماه باردار می شوند. البته این زمان با بالا رفتن سن مادر، داشتن عادت های غلط (همچون سیگار کشیدن) یا داشتن شرایطی که به باروری صدمه می زند، افزیش می یابد.

هیچ کس نمی تواند به طور دقیق بگوید چقدر طول می کشد تا باردار شوید. اما می توان تا حدی گفت چقدر برای زوج ها طول می کشد تا نطفه بسته شود.

 

چقدر طول می کشد باردار شوید؟

چقدر طول می کشد تا نطفه بسته شود؟

بیشتر زوج ها در طول سه ماه باردار می شوند. البته این زمان با بالا رفتن سن مادر، داشتن عادت های غلط (همچون سیگار کشیدن) یا داشتن شرایطی که به باروری صدمه می زند، افزیش می یابد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد سایت چیه؟