loading...
مجله تفریحی و سرگرمی MGPC
آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 239 پنجشنبه 11 تیر 1394 نظرات (0)

 

نكند بهار كه مي‌آيد شير بيني شما هم باز مي‌شود؟ آبريزش بيني تازه اول ماجراست بعد از مدت كمي نشانه‌هاي ديگر حساسيت مثل قرمزي چشم و خارش و سوزش و... امان‌تان را مي‌برد. اين حساسيت لعنتي مي‌آيد كه شيريني بهار را کم رنگ كند اما شما مي‌توانيد اين اجازه را به آن ندهيد.

اما متاسفانه برخي افراد به دليل داشتن حساسيت‌هاي بهاري به طبیعت نمی‌روند و تنها علتش وجود گرده‌هاي گل و گياهان است. برخي افراد براي درمان خود متوصل به داروها مي‌شوند و سعي مي‌كنند از هر طريقي كه شده خود را از شر آبريزش بيني، عطسه و... رها كنند.

اگر حسايست بهاره دامنگيرتان شد، بهتر است مدتي به سمت ميوه‌هايي مثل: موز، خربزه، طالبي، هندوانه، كيوي، انبه و... همچنين سبزيجاتي مثل: تره، سير، پياز، پيازچه، شاهي و... نرويد اما تا دل‌تان مي‌خواهد گلابي، به، نعناع، گشنيز، ريحان و... ميل كنيد. البته بهتر است براي آشنايي بيشتر با ميوه و سبزيجات ضدحساسيت با پزشكان طب سنتي هم مشورت كنيد.

admin بازدید : 166 سه شنبه 26 خرداد 1394 نظرات (0)

مواد لازم براي تهيه خمير:

 

 آرد  700 گرم
تخم مرغ  دو عدد
ماست  دو قاشق غذاخوری
 خامه دو قاشق غذاخوری
شیر 250 ميلی ليتر
كره ذوب شده 100 گرم
نمک يک قاشق چایخوری
شکر 40 گرم
بكينگ پودر يک قاشق چایخوری

mohsenswa بازدید : 389 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

نامزدی

آشنایی تا زمانی که به ازدواج نرسد نمی تواند واقعیت یک رابطه را عیان کند. با این حال، درس گرفتن از تجربه های دیگران می تواند کمک کند تا رابطه بهتری را بسازید. این نکته ها را بخوانید و سعی کنید نامزدی کم تنش و خوشایندی برای خود و همسرتان بسازید.

به ادامه مطلب بروید

mohsenswa بازدید : 200 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

نامزدی

داستان مشترک بسياري از رابطه‌هاي عاشقانه اين است که فردي را مي‌بينيم که ظاهر و رفتارش به دلمان مي‌نشيند و سپس احساس مي‌کنيم دوست داريم بار ديگر هم او را ببينيم.

در واقع حدس مي‌زنيم شايد بتوانيم يک رابطه عاشقانه را با او تجربه کنيم اما هنوز اطمينان نداريم. فقط يک احساس مبهم و خام شکل گرفته است. اين مرحله يکي از مهم‌ترين زمان‌هاي عشق است. زماني است که هنوز عشقي شکل نگرفته اما خيال‌پردازي در مورد عشق وجود دارد. بسيار پيش مي‌آيد که انسان‌ها خود را با واقعيت رابطه روياروي نمي‌کنند و در اين مرحله شاعرانه و خيال‌پردازانه مي‌مانند. در تب و تاب معشوقي مي‌سوزند که او بي‌خبر از احساس آنهاست.

به ادامه مطلب بروید

mohsenswa بازدید : 243 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

شوهر

این روش عجیبی  است برای شناخت اینکه با همسرتان کاملا تفاهم دارید یا خیر ؟ اما ما مطمئن هستیم که این موضوع ذهن شما را درگیر می کند !

عشق دوطرفه ای که زمان ملاقات با هم داریم و یا شباهت هایی که در انتخاب موسیقی داریم را فراموش کنید.تحقیقات جدید نشان می دهد که روشهای بهتری برای تشخیص فردی جفت با شما وجود دارد و تنها راه تشخیص آن صحبت کردن است.طبق مطالعات جدید ، افرادی که در به کارگیری کلمات یکسان عمل می کنند،مانند ضمایر، حروف اضافه، حروف ربط، یا به کار بردن واژه های کمی، این افراد شباهت بیشتری برای جفت بودن و ماندن با هم دارند!

برای خواندن ادامه به ادامه مطلب بروید

mohsenswa بازدید : 312 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

خواستگاری

اولین گام ازدواج، خواستن و به اصطلاح، «خواستگاری کردن» است؛ اما در مورد اینکه این خواستن ابتدا باید از سوی جنس مذکر مطرح شود یا مونث، حکم قطعی وجود ندارد. گرچه عرف و فرهنگ هر جامعه ای ممکن است نگاه خاصی به این مسئله داشته باشد.

بقیه در ادامه مطلب

admin بازدید : 331 سه شنبه 12 فروردین 1393 نظرات (0)

 

غذا خوردن کودک,تغذیه کودک

نباید بچه‌ها را مجبور کرد تا بعد از سیر شدن به غذا خوردن ادامه دهند چون امکان چاقی کودکان را بالا می‌برد.

بچه‌ها به خوبی قادر به دریافت سیگنال‌های سیری هستند و به اندازه‌ی کافی غذا می‌خورند برای همین نیازی نیست آن‌ها را وادار به تمام کردن غذای موجود در بشقابشان بکنید.

 «غذایت را تا آخر بخور»! این توصیه‌ای است که از والدینتان شنیده‌اید و اگر خودتان صاحب فرزند هستید به او گوشزد می‌کنید؛ اما محققان آمریکایی معتقدند که نباید بچه‌ها را مجبور کرد تا بعد از سیر شدن به غذا خوردن ادامه دهند چون امکان چاقی کودکان را بالا می‌برد. این قبیل بچه قادر نخواهند بود سیگنال‌های سیری را به درستی دریافت کنند و در آینده دچار مشکل خواهند شد.
 
محققان آمریکایی برای پیشگیری از چاقی کودکان عادت‌های غذایی آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند. به عقیده‌ی این محققان عادت‌های غذایی در منزل روی وزن کودکان تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال غذا خوردن در جمع خانواده و شریک شدن غذا با دیگر اعضا باعث حفظ وزن نرمال در بچه‌ها و همچنین والدین می‌شود.

این محققان روی عادت‌های غذایی کودکان بین 2 تا 5 سال در 118 مهدکودک بررسی‌هایی انجام دادند. آن‌ها از مربیان مهدکودک‌ها خواستند که به پرسشنامه‌هایی در خصوص زمان غذا خوردن و رفتار خودشان پاسخ دهند.
 
نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد زمانی که کودکان و مربیان با هم دور میز غذا می‌خورند و بچه‌ها اجازه دارند برای خودشان غذا بکشند، به اندازه غذا می‌خورند. در واقع این کار باعث می‌شود که بچه‌ها یاد بگیرند به میزان کافی غذا بخورند و مواد غذایی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنند.

 محققان معتقدند زمانی که بشقاب آماده در مقابل بچه‌ها قرار می‌گیرد آن‌ها فرصت نمی‌کنند میزان اشتهای خود و حجم غذایشان را کنترل کنند و فقط مجبور می‌شوند بشقابشان را تمام کنند.
 
محققان معتقدند که مربیان مهدکودک و والدین باید به همراه بچه‌ها غذا بخورند تا الگوی مناسبی برای آن‌ها باشند نه اینکه بچه‌ها را مجبور به خوردن کنند. بهتر است به جای این کار اجازه دهید خودشان حجم غذایشان را انتخاب کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بگویید: «اگر هنوز سیر نشده‌ای می‌توانی غذا بکشی».

 منبع: lanutrition

بیتوته

admin بازدید : 336 سه شنبه 12 فروردین 1393 نظرات (0)

 

بسیاری از مردم بر این عقیده اند که رفتن به موزه و کاوش در بناهای باستانی، کاری است که در آن نمی توان کودکان را به همراه داشت و اصولاً «موزه گردی» با «شیطنت کودکان» یک جا جمع نمی شود. آنها بر این باورند که موزه ها مکان دلچسبی برای کودکان نیستند زیرا ایستادن کنار یک اثر تاریخی و مطالعه دقیق تاریخچه آن، چیزی است که با دنیای پر جنب و جوش کودکانه هیچ سنخیتی ندارد. با این تفاصیل شاید بتوان یک شهر را از این قضیه استثنا دانست:

 

 

رم پایتخت ایتالیا.رم یک شهر تاریخی زیباست که در آن انواع قصرها، کلیساها، معابد، مقبره ها، آثار تاریخی باشکوه و گردشگاه های فراوانی یافت می شود. این شهر زیبا و سرسبز می تواند مکانی عالی و خاطره انگیز برای کودکان باشد چرا که در آن می توان علاوه بر آثار باستانی، بسیاری از وسایل مدرن سرگرمی و بازی را یک جا و کنار هم داشت. به عنوان مثال در فصل تابستان گردشگران می توانند از پارک آبی رم نهایت استفاده را ببرند و یا با قطار به بندر باستانی اوستیا (Ostia) بروند، جایی که تقریباً نیم ساعت با مرکز شهر فاصله دارد.

 جاذبه های توریستی رم,جاهای دیدنی رم,مکانهای تفریحی رم

  جاذبه های توریستی رم,جاهای دیدنی رم,مکانهای تفریحی رم

  پارک ویلا بورگزه (Villa Borghese) پارک طبیعی بزرگی شهر رم که در یکی از مناطق سرسبز این شهر واقع شده، هم گردشگاه اهالی شهر است و هم محل تردد و تفریح گردشگران خارجی. شهر تیوولی (Tivoli) نیز که در ناحیه لاتزیو واقع شده و آبشار معروفی دارد، یک مکان عالی برای پیک نیک محسوب می شود. تورهای بزرگی در رم برگزار می شود که در آنها، گردشگران و علاقه مندان را به بازدید بخش هایی نمادین رم باستان می برند؛ جاهایی همچون ورزشگاه بزرگ و مشهور کولوسئوم (Colosseum) که در سال های 75 الی 80 میلادی توسط وسپاسیانوس امپراطور روم ساخته شد و مدرسه گلادیاتوری در رم. در رم همچنین می توانید از چند مکان فرهنگی و تاریخی جالب که به دلیل ویژگی های خاص خود برای کودکان نیز قابل استفاده است، بهره مند شوید. برای مثال می توانید از سه گورستان زیرزمینی که محل نگهداری مردگان خشک شده است بازدید کنید. بازدیدکنندگان در این سرداب های هول انگیز می توانند مردگان چند قرن پیش را با لباس های آنها تماشا کنند و حتی با آداب و رسوم کفن و دفن مردگان در آن تاریخ تا حدودی آشنا شوند. دخمه ترسناک سیسیل یا موزه مرگ، جایی است که اسکلت بیش از 4000 راهب مرده نگهداری می شود.


  جاذبه های توریستی رم,جاهای دیدنی رم,مکانهای تفریحی رم

  جاذبه های توریستی رم,جاهای دیدنی رم,مکانهای تفریحی رم

از دیگر جاهای تماشایی رم می توان به این موارد اشاره کرد: موزه واتیکان که یکی از غنی ترین موزه های جهان به شمار می رود، کلیسای سیستین و میدان باستان روم (Roman Forum) که جایگاهی متمرکز برای ساختمان های اداری حکومت رومی ها بوده است. در پایان فراموش نکنید که حتماً خود و کودکان تان را به صرف گلاتریا (gelateria) بستنی سنتی ایتالیا مهمان کنید. این بخش را کودکان بسیار دوست خواهند داشت، و احتمالاً خود شما! ضمناً فراموش نکنید که علاوه بر رم، در برخی دیگر از شهرهای مختلف جهان می توان موزه هایی یافت که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان و نوجوانان جذاب، سرگرم کننده و آموزنده است؛ مانند موزه تاریخ طبیعی لندن، موزه علوم لندن و موزه ملی هوافضای اسمیتسونین در واشنگتن.

  جاذبه های توریستی رم,جاهای دیدنی رم,مکانهای تفریحی رم

  منبع:lastsecond.ir

admin بازدید : 271 یکشنبه 18 اسفند 1392 نظرات (0)

 

روانشناسی کودک, تعلیم و تربین کودک

 

 

کاهش گفتگو در خانواده‌ها و کاهش ارتباطات کلامی میان اعضای خانواده به مرز هشدار رسیده است و سلامت خانواده‌ها را تهدید می‌کند. نتایج یک پژوهش که در گروه آسیب شناسی اجتماعی در بنیاد علوم رفتاری انجام شده نشان می‌دهد میزان همکلامی والدین شاغل با فرزندان در روز فقط ۴۹ دقیقه است! آنها به علت گرفتاری‌های شغلی، مشکلات رفت و آمد، تماشای تلویزیون و... فقط حدود ۴۹ دقیقه در روز را با فرزندان خود سپری می‌کنند و همکلام می‌شوند.

در بررسی بین ۴ هزار و ۲۵۰ پدر و مادر شاغل، مشخص شد که بهترین سرگرمی و اسباب بازی این‌گونه خانواده‌ها، بازی‌های الکترونیکی بوده و همین موضوع باعث شده فرزندان نیز علاقه کمتری به حضور در کنار والدین داشته باشند.به گفته این آسیب شناس اجتماعی، در شهرستان‌ها این زمان خیلی بیشتر بوده و به ۴ ساعت نیز می‌رسد.

همچنین ۶۸ درصد از والدین مشکلات مالی را مهم ترین مانع برای گذراندن وقت بیشتر در کنار خانواده تشخیص داده‌اند و ۳۶ درصد از فرزندان این خانواده‌ها نیز کمبود حضور والدین را باعث ناراحتی روحی خود اعلام کرده اند.

در این تحقیق مشخص شد که ۷۰ درصد از خانواده‌ها فقط روزهای تعطیل در کنار هم غذا می‌خورند و کمتر از ۵۵ درصد از آن‌ها نیز به مهمانی یا گردش‌های دسته جمعی با یکدیگر می‌روند. در کودکان زیر ۶ سال، قصه گویی هنگام خواب، بازی والدین با فرزندان و همراهی کودکان در گردش‌ها و بازی‌های خارج از خانه بزرگ ترین آرزوهای کودکانی است که دارای والدین شاغلند.

منبع:aftabir.com

admin بازدید : 402 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

 براي زنان باردار هميشه محدوديت هاي غذايي وجود دارد و آن ها بايد در طي دوران بارداري از خوردن برخي مواد غذايي پرهيز كنند.


بعد از زايمان، مادران در دوران شيردهي به سر مي برند. بسياري تصور مي كنند كه ديگر رژيم غذايي محدود تمام شده، اما در واقع برخي از محدوديت ها براي مادران شيرده وجود دارد.

admin بازدید : 349 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

آزمایش های قبل از بارداری,پیشگیری از تولد نوزاد معلول,آزمایش ژنتیک

یک کارشناس ژنتیک بهزیستی گفت: زوج‌های جوان قبل از ازدواج با انجام آزمایش‌های ژنتیک می‌توانند از تولد نوزادان معلول پیشگیری کنند.

آزیتا مشتاقی مقدم  ٬ با بیان اینکه نشانگان یا سندرم دان از مهم‌ترین بیماری‌های در بدو تولد نوزادان است، اظهار کرد: به‌ جز تالاسمی این بیماری نیز در مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از بروز آن پیشگیری شود.

admin بازدید : 308 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

 

کودک باهوش,هوش کودک باهوش,افزایش هوش کودک

 همه مادرها دلشان می خواهد فرزندشان سالم و باهوش باشد اما بیشتر آنها نمی دانند چطور باید این کار را انجام دهند. تا زمانی که جنین متولد نشده سلول های مغزش در حال شکل گیری هستند. دانشمندان می گویند تجربه های مادر در دوران بارداری بر شکل گیری مغز کودک تاثیر می گذارد. این تاثیرها می توانند در تمام عمر کودک ادامه داشته باشند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله تندرستی ؛ با این وجود، زنان در دوران بارداری می توانند با انجام چند کار ساده سلول های مغزی فرزندشان را گسترش دهند و کودکی باهوش به دنیا بیاورند.

 

اگر قصد دارید به زودی باردار شوید یا باردارید، این پیشنهادها به شما کمک می کنند ضریب هوشی فرزندتان را از دوران جنینی افزایش دهید.

admin بازدید : 413 شنبه 23 شهریور 1392 نظرات (0)

 

استخر کودکان,شنا کردن کودک

محققان اروپایی با بررسی تعدادی کودک 13 و 14 ساله اروپایی دریافتند که وجود استخرهای کلردار در محل زندگی این کودکان باعث می‌شود، درصد آسم و گرفتگی سینه در آنها افزایش یابد.

تحقیقاتی که در مجله "پزشکی حرفه‌ای و زیست محیطی " منتشر شد، نشان داده است، شروع آسم و گرفتگی سینه در کودکانی که از استخر استفاده می‌کنند، دو تا سه درصد افزایش داشته است. جمعیت این کودکان 100 هزار نفر در کل اروپا است.

admin بازدید : 460 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

دوستی دختر و پسر یعنی «ارتباطی که بین دو جنس مخالف وجود دارد و در این ارتباط محبت، صمیمیت، عشق و علاقه قلبی ویژه وجود دارد.»

در کل، می توان گفت که دوستی دختر و پسر آن رابطه‏ ای است که صمیمانه و گرم و عمدتاً پنهانی باشد و از طریق دیدارهای مخفیانه، ارتباط تلفنی و.. . ایجاد ‏شود. در واقع وقتی احساس کردید در رابطه شما با جنس مخالف، چیزی وجود دارد که دوست دارید آن را از اطرافیان پنهان کنید، چه حس تان به طرف مقابل باشد، چه دیدارهایتان و چه جملاتی که بین شما رد و بدل می شود، بدانید که وارد یک رابطه دوستی شده اید.

اما دنیای امروز شرایطی را بوجود آورده که ممکن است شما در معرض خطر قرار بگیرید .گاهی پیشنهاد های فریبنده ای به شما بشود که بر طبق غریزه دوست دارید ، به آن جواب مثبت بدهید اما بهتراست با خودتان رو راست بوده و ببنید در انتها به دنبال چه هستید.

اصولا دوستی و رابطه با جنس مخالف به این دلایل ایجاد می شود:

_ کشش طبیعی

_ فراهم بودن زمینه دوستی

_ آزادی برای برقراری ارتباط

_استقلال طلبی

_شرایط روانی ،اضطراب، احساس تنهایی

_فشار گروه همسالان

اما اغلب برای اینکه خودشان را آرام کنند ، یک دلیل محکمه پسند عنوان می کنند و آن هم قصد ازدواج است.

یکی از بھانه ھای ارتباط بین پسران و دختران جوان، وعده ازدواج از طرف پسر است که معمولا با این وعده ھا، پسران با دختران ارتباط برقرار می کنند. دختر و پسر با طرح مسئله ازدواج با یکدیگر رفاقت کرده و سعی می کنند نیازھای عاطفی ھمدیگر را برآورده کنند. حقیقت امر این است که این وعده ھا در حد خیال باقی مانده و جامه عمل نمی پوشند.

وجود فکر ازدواج در بین دختران و پسران تنھا نوعی سازوکار دفاعی برای ایجاد رضایت خاطر و رھایی از اضطراب است.اضطرابی که در اثر عمل خلاف قواعد و ھنجارھای خانواده و جامعه به وجود می آید. بھترین روش ایجاد ارتباط، عمل در پرتو اصول دینی است؛ که خانواده پسر از خانواده دختر خواستگاری کند و تحت نظارت والدین تحقیقات ادامه یابند و از خصوصیات ھمدیگر مطلع شوند.

رابطه هایی که زیر آبی می روند

نظر اسلام چیست؟

رابطه دوستى بین دختر و پسراین نوع رابطه از نظر اسلام حرام است و قرآن دوستى بین دختر و پسر و این گونه روابط را نهى کرده است، زیرا عفت عمومى جامعه با این نوع روابط آسیب جدى می بیند و پایه هاى ازدواج و خانواده سست می شود و صدها مفسده اخلاقى براى دختر، پسر و جامعه به وجود می آید.

با توجه به شرایط خاص دوران جوانى و طولانى بودن دوران تجرد برخی از افراد و خطرات جدى تمایلات آشکار و پنهان غرایز نفسانى، لازم است پسران و دختران، روابط خود را از نظر کمّى و کیفى تحت کنترل قرار دهند و در سطح ضرورت حفظ کنند.

بنابراین، توصیه ما این است که به نکات زیر توجه کرده و حتماً به آنها عمل کنید:

1- اگر ضرورتى نیست، از ایجاد رابطه با نامحرم پرهیز شود و دختران در مقابل افراد نامحرم به جای رفتارى صمیمانه، رفتارى متکبرانه داشته باشند. در احکام شرعى آمده است که در غیر ضرورت، مکروه است که مرد با زن هم صحبت شود، مخصوصاً زن و مرد جوان. علت این است که چه بسا همین هم صحبت شدن ها غرایز جنسى افراد را تحریک و یک الفت و محبت شهوانى بین مرد و زن ایجاد کند و نقطه آغازى براى غوطه ورشدن در انحراف و فساد شود. به هر حال، انسان باید دقیقاً درون خود را بکاود و باطنش را عمیقاً مطالعه کند تا بفهمد که صحبت کردن با افراد نامحرم، چه ضرورتى براى او دارد.

2- در صورت ناچارى و ضرورت روابط با نامحرم، تا آنجا که به شکستن حریم احکام الهى منجر نشود، اشکالى ندارد. بنابراین، گفت وگو و نگاه هاى متعارف و بدون قصد لذت و ریبه اشکالى ندارد.

اما لازم است که ارتباط در کلاس ها، به گونه اى باشد که کمترین اختلاط پدید آید و در معاشرت و گفت وگو، هنجارهاى شرعى زیر رعایت شود:

*از گفت وگوهاى تحریک کننده پرهیز شود؛

*از نگاه هاى آلوده و شهوانى خوددارى شود؛

*حجاب شرعى رعایت شود؛

*قصد تلذذ و ریبه در کار نباشد؛

*دو نفر نامحرم در محیط بسته تنها نباشند.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد سایت چیه؟