loading...
مجله تفریحی و سرگرمی MGPC
آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 402 یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

دکمه ی شلوارتان به این راحتی ها بسته نمی شود؟ هر روز احساس می کنید که پیراهنتان تنگ تر می شود؟ معنی اش این است که شکمتان در حال بزرگ شدن است.

چاقی شکم در اکثر خانم های یائسه امر رایجی است. خانم ها معمولاً حول و حوش 5 سال مانده به یائسگی شان حدود 5 کیلو چاق تر می شوند. این اضافه وزن به تدریج بروز می کند اما خانم ها معمولاً زمانی متوجه آن می شوند که شکمشان چربی می آورد.

با گذشت زمان و با تغییرات هورمونی یعنی کاهش استروژن سایز دور کمر بالا می رود. زمانی که ترشح این هورمون کاهش می یابد لیپوژن بیشتر می شود. یعنی  سلول های چربی بیشتر ساخته می شوند و این سلول ها نیز میل بیشتری به انباشته شدن در دور کمر دارند. البته این اضافه وزن در همه ی خانم ها یکسان نیست و تنها به تغییرات هورمونی هم مربوط نمی باشد. بلکه عوامل دیگری نیز در چاقی دور شکم بعد از چهل سالگی موثر است مانند استعداد چاقی ژنتیکی، عادت های غذایی، استرس و غیره. با این حال می توان کاری کرد که در چهل سالگی دچار افزایش ناگهانی دور کمر نشد. لطفاً مطالعه ی ادامه ی مطلب را از دست ندهید.

admin بازدید : 291 چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

یک کارشناس تغذیه معتقد است: مصرف چای سبز وزن را کاهش می دهد و از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

 

فرزاد بابایی در گفت وگو با ایسنا ،با اشاره به تاریخچه مصرف انواع چای در جهان، اظهار داشت: منبع اصلی مصرف نوشیدنی ها در جهان مربوط به کشور چین است اما در ایران هم از گذشته چایی به عنوانی یکی از اصلی ترین نوشیدنی های مردم مورد استفاده بوده است و امروز هم چنانچه با شیوه های صحیح دم شود، از سالم ترین و بهترین نوشیدنی هاست.

وی انواع چای را منبع غنی پتاسیم دانست و ادامه داد: پتاسیم موجود در چایی نقش بسزایی در تعادل آب بدن، کنترل فشار و تنظیم اسید و باز خون دارد.

به گفته این کارشناس تغذیه، چای سبز از جمله بهترین انواع چای است که دو واریته چای سبز و چای معمولی فرآوری نشده را شامل می شود.

admin بازدید : 460 سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

معمولاً افرادی که قصد لاغری دارند مدام دنبال این قبیل اطلاعات هستند. این که چای لاغر می کند یا قهوه؟ توت فرنگی یا بلوبری؟ سوپ یا سالاد؟ و کلی سۆال دیگر که در این مقاله قصد داریم پاسخ بعضی از آن ها را با شما در میان بگذاریم. لطفاً با ما همراه باشید.

توت فرنگی، تمشک یا بلوبری؟

بدون شک تک تک این میوه ها برای سلامتی فوق العاده اند. برای همین توصیه می کنیم از آن ها بیشتر استفاده کنید. اما اگر بخواهیم مقایسه کنیم بلوبری کمی مغذی تر است. این میوه های ریز سرشار از فیبر هستند. اگر دقیق تر بگوییم بلوبری چهار برابر فیبر بیشتری نسبت به توت فرنگی دارد. علاوه بر این بلوبری قند طبیعی و ویتامین E بیشتری دارد و حاوی برخی از ریز مغذی های خاص برای تقویت حافظه می باشد.

 

غذای سنگین شبانه یا وعده های بیشتر روزانه؟

وعده های بیشتر روزانه. بعضی ها در طول روز به خاطر کار و مشغله غذای چندانی نمی خورند و در عوض شب که به خانه می رسند شروع به خوردن غذاهای سنگین و پرکالری می کنند. بهتر است که در طول روز چندین وعده غذای سبک میل کنید و از خوردن غذای سنگین برای شام خودداری کنید. دریافت تدریجی کالری در طول روز باعث تثبیت میزان انسولین و قند خون شده و در عین حال استرس، فشار و خستگی، افت انرژی بعد از صرف غذا را کاهش می دهد. علاوه بر این زمانی که گرسنه نباشید میل به غذاهای نامناسب و ناسالم نیز کم خواهد شد. اگر در طول روز وعده های غذایی بیشتر با حجم مناسب تری میل کنید لازم نیست شام زیادی بخورید و بعد از آن هم بلافاصله کسل شوید و خوابتان ببرد. می توانید به کارهای دیگرتان برسید.

admin بازدید : 358 دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 نظرات (2)

لاغر شدن و لاغر ماندن دغدغه بسیاری از مردم است. شاید بتوان در مدت زمان مشخصی خود را لاغر کرد اما برخی فکر می کنند، ممکن نیست بتوان این لاغری را برای همیشه نگه داشت. اما واقعیت چیز دیگری است.

 

برای همیشه لاغر ماندن باید مسایلی را رعایت کنیم و با راحت طلبی و خوردن خوراکی های چرب و شیرین نمی توان لاغر شد و لاغر ماند. ما در اینجا راهکارهای بسیار ساده برایتان نام برده ایم که شما را 7 قدم به هدفتان نزدیک تر می کند.

admin بازدید : 208 یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

در این که اعتماد به نفس آقایان در حد سلسله جبال زاگرس است شکی نیست. این هم یک شاهد دیگر. بر عکس خانم ها که همیشه خودشان را چاق تر از حد واقعی می بینند و مدام یا در حال رژیم گرفتن هستند و یا عذاب وجدان پرخوری، آقایان عزیز خودشان را در حد خوش تیپ ترین ستاره های سینمایی تصور می کنند و برای همین هم با خیال راحت سر میز غذا دلی از عزا در می آورند.

 

این را ما نمی گوییم بلکه نتایج یک نظر سنجی در انگلستان نشان می دهد که آقایان خودشان را لاغرتر از آن چه که هستند می بینند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد سایت چیه؟