loading...
مجله تفریحی و سرگرمی MGPC
آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 441 دوشنبه 08 تیر 1394 نظرات (0)

در این نوشتار، به چند گیاه افزایش‌دهنده میل جنسی در مردان و زنان و یک داروی گیاهی که فقط در خانم‌ها باعث افزایش میل جنسی و برطرف کردن بی‌میلی و سردمزاجی می‌شود، اشاره می‌کنیم.

عوامل مختلفی از جمله مسایل روحی روانی، نوع تغذیه، تحرک، شرایط آب‌وهوایی، سن، بسیاری از داروها و بعضی از بیماری‌ها می‌توانند در کاهش یا افزایش میل جنسی در مردان و زنان اثرگذار باشند. بسیاری از گیاهان نیز با توجه به مواد موجود در آن‌ها می‌توانند برای کاهش یا افزایش این میل موثر باشند.

البته قدرت گیاهان از این نظر یکسان نیست و مواد موثر و میزان مصرف آن‌ها در این اثر دخالت دارد.

در این نوشتار، به چند گیاه افزایش‌دهنده میل جنسی در مردان و زنان و یک داروی گیاهی که فقط در خانم‌ها باعث افزایش میل جنسی و برطرف کردن بی‌میلی و سردمزاجی می‌شود، اشاره می‌کنیم.

admin بازدید : 269 شنبه 30 خرداد 1394 نظرات (0)

برای همه ی ما پیش می آید که پایمان پیچ بخورد یا رگ به رگ شود، دچار آفت دهان، دندان درد، ورم گوش، گلودرد و غیره شویم.در این صورت یک یا چند عضو بدن به درد می آید و دچار التهاب می شود. اما از قدیم گفته اند «خدا یک درد داده و هزار و یک درمان». در واقع برای هر دردی، مسکن های خوبی وجود دارد. در دل طبیعت، گیاهانی رشد می کنند که قادر هستند مرهمی برای این دردها باشند. در این مطلب شما را با 10 گیاه تسکین دهنده درد آشنا می کنیم. 

نعنا فلفلی,خواص نعنا فلفلی

admin بازدید : 172 سه شنبه 26 خرداد 1394 نظرات (0)

اولین و دم‌دست‌ترین گیاهی كه در هر خانه پیدا می‌شود، نعناع است كه می‌شود معجونی مخصوص سرماخوردگی‌های زمستانی از آن تهیه كرد.

این روزها آنقدر از عوارض رنگارنگ داروهای شیمیایی می‌شنویم كه دیگر رغبتی برای مصرف‌شان نمانده و افراد سعی می‌كنند از جایگزین‌های گیاهی استفاده كنند. تب مصرف دمنوش‌های گیاهی هم دیگر حسابی گل كرده و بازار هم كه پر شده از دمنوش‌های حاضر و آماده كه هر روز یك مدل با یك عطر و طعم جدید جوابگوی هر طبع و ذائقه‌ای است. به همین خاطر در ادامه دكتر علیرضا عباسیان، متخصص طب سنتی چند دمنوش ساده و تركیبی به شما معرفی خواهد كرد كه به سادگی می‌توانید در خانه تهیه كنید و از خواص بی‌شمارشان لذت ببرید.

admin بازدید : 297 جمعه 11 مهر 1393 نظرات (0)

کلیه‌ها برای سلامتی بدن اهمیتی فراتر از تصور ما دارند که به‌دلیل این نقش حیاتی و انکارناپذیر در بدن، سزاوار توجه و مهربانی بیشتری هستند.
کلیه‌ها،‌ خون را تصفیه،‌ هورمون‌های مختلفی را ترشح و مواد معدنی را جذب می‌کنند. آنها همچنین با تولید ادرار، مواد سمی را از بدن دفع کرده و اسیدهای بدن را خنثی می‌کنند. اما چرا بسیاری از ما با این عضو حیاتی نامهربان هستیم؟

mohsenswa بازدید : 201 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

ساعد

عضلات دست پس از استفاده طولانی و بیش از حد از ماوس رایانه خسته می‌شوند. افرادی که با رایانه کار می‌کنند زمان زیادی را صرف تایپ کردن و استفاده از ماوس می‌کنند.

 

 

ماوس توسط عضلات فلکسور و اکستانسور ساعد اداره می‌شود. خستگی و درد معمولاً با استفاده بیش از حد از این عضلات ایجاد می شود اگرچه مقدار بسیار ناچیزی فشار روی ماوس وارد می‌شود ولی این عضلات برای انجام حرکات کوچک در طی یک دوره زمانی طولانی به استقامت نیاز دارند.

بقیه در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 235 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

ورزش

یک جراح استخوان و مفاصل گفت: انجام حرکات ورزشی مناسب می‌تواند برای دردهای کمر همزمان ترمیمی و پیشگیرانه باشد.

 

در این برنامه ورزشی سه نوع تمرین پیشنهاد می‌شود که ابتدا توصیه می شود ، تمرینات 2 تا 3 بار در هفته و در ادامه هفته‌ای یک تا 2 بار انجام شود.

 

 

وی ادامه داد: هر زمان فردی که احساس کشیدگی پشت، خستگی گردنی یا کمر درد می‌تواند این حرکات را اجرا کند.

بقیه در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 271 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

اسهال

یکی از بیماری‌های رایج فصل تابستان بویژه در کودکان، اسهال است. دلیل آن نیز گرمای هوا، افزایش میزان آلاینده‌ها به دلیل گرمای هوا و بی‌مبالاتی‌ بچه‌ها در این فصل، مانند خوردن خوراکی و میوه با دست نشسته است، اما تغذیه مناسب می‌تواند خطر ابتلا به اسهال را کاهش دهد. برای این کار کافی است در صورت ابتلای خود یا فرزندتان، مصرف پروبیوتیک‌ها را فراموش نکنید. دلیل این تاثیر مثبت چیست و روزانه باید چه میزان از این خوراکی‌ها مصرف کرد؟

بقیه در ادامه مطلب

mohsenswa بازدید : 343 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

اهن

 ضرورت مصرف آهن برای زنان
برای پیشگیری از ابتلا به کم‌خونی و فقر آهن، زنان و دختران باید در برنامه غذایی خود روزانه خود از منابع غذایی آهن‌دار مانند انواع گوشت قرمز، مرغ و ماهی و نیز حبوباتی نظیر عدس و لوبیا و سبزیجات دارای رنگ سبز تیره مانند اسفناج، جعفری و کلم بروکلی استفاده نمایند.

mohsenswa بازدید : 287 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

نوشیدنی

در فصل زمستان، پوشیدن چند لباس را بهانه می‌کنید تا به روی خودتان و دیگران نیاورید که دچار اضافه وزن شده‌اید! علاوه براین‌که با پوشیدن پالتو و کاپشن با بهانه حجیم بودن لباس سرپوشی روی چاقی‌تان می‌گذارید، اما در فصل تابستان از این شگردها خبری نیست و لباس‌ها براحتی چاقی و لاغری را نشان می‌دهند.

بقیه در ادامه مطلب

admin بازدید : 367 یکشنبه 18 اسفند 1392 نظرات (0)

 

خستگی,علت خستگی دائمی در زنان,خستگی های مبهم زنانه

خستگی های مبهم زنانه!
حتما شما هم با بانوانی که مدام احساس خستگی می‌کنند روبه‌رو شده اید. میزان ساعات کاری این دسته از خانم‌ها خیلی بیشتر از استراحتشان نیست و شب‌ها هم بیشتر از پنج ساعت می‌خوابند. پس چرا مدام از خستگی شکایت می‌کنند؟ راه برطرف کردن این احساس و رسیدن به شادابی برای آنها چیست؟


این خانم‌ها بیشتر خانه‌دارند و گاه با وجود ۸ تا ۱۰ ساعت خواب آرام شبانه مدام از احساس خستگی می‌نالند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و به دنبال دلیل آن می‌گردید باید بگوییم که این نوع خستگی، نشانه‌ای از بروز یک مشکل در تندرستی شماست اما نباید نگران باشید زیرا این مشکلات خفیفند و براحتی درمان می‌شوند. فراموش نکنید علت و ریشه این خستگی‌های مبهم، نوع زندگی یا داشتن فعالیت‌های زیاد نیست و ممکن است به یکی از عوارض زیر دچار شده باشید:


۱) زیاد کافئین نخورید
گروهی از بانوانی که احساس خستگی مفرط دارند از قهوه یا نوشیدنی‌های انرژی زا برای رفع خستگی استفاده می‌کنند اما نمی‌دانند که مصرف کافئین در برخی از زنان نتیجه عکس دارد و ایجاد خستگی می‌کند. در واقع مصرف بیشتر کافئین برای رفع خستگی، وضعیت را بدتر می‌کند. بنابراین بهتر است کاکائو، چای و بعضی از داروهای حاوی کافئین را کمتر در برنامه غذایی خود جای دهید.


۲) به کدام غذا آلرژی دارید
بعضی از غذاهای آلرژی زا نیز می‌توانند سبب خستگی شما شوند. البته این خستگی اولین علامت هشدار دهنده در مورد این غذاهاست.
۳) تیروئیدتان کم کار نیست؟
مطالعات یک مرکز مخصوص تحقیقات روی تیروئید در ایالات متحده نشان می‌دهد ۱۷ درصد از زنان دچار اختلال عملکرد تیروئید هستند. حتما می‌دانید که متابولیسم بدن توسط تیروئید کنترل می‌شود و افسردگی به مقدار خفیف و تنبلی و کم تحرکی از دلایل کم کاری تیروئید هستند یعنی کم کاری تیروئید باعث کاهش متابولیسم می‌شود.

 

پف آلودگی سر و صورت، چهره زرد رنگ، ورم دست و پا و احساس سرما حتی در هوای گرم، حرکات کند، یبوست، حرف زدن کند، ضربان قلب کند، افسردگی یا بی حوصلگی، احساس ضعف و خستگی و تمایل به خواب از نشانه‌های این اختلال در بزرگسالان است. پزشکان به اینگونه افراد خوردن میوه در مقادیر زیاد و همچنین آبمیوه تازه و سبزیجات را توصیه می‌کنند.


۴) کم خونی را جدی بگیرید
داشتن تومور فیبروئید یا پولیپ رحمی باعث می‌شود برخی بانوان هنگام قاعدگی یا زایمان دچار خونریزی شدید شوند. در نتیجه به دلیل خونریزی، کمبود هموگلوبین و کم‌خونی بروز می‌کند. هموگلوبین مسئول حمل اکسیژن از ریه به دیگر بخش‌های بدن است و هنگامی که اکسیژن کافی به بافت‌ها نرسد خستگی رخ خواهد داد. همچنین ممکن است کمبود آهن، فولیک اسید یا ویتامین B۱۲ در کنار خونریزی داخلی دلیل کم‌خونی باشد.

 

ابتلا به بیماری‌های مزمنی مانند ناراحتی‌های کلیوی که علائم آن به صورت گیجی، احساس سردی و بی حوصلگی بروز می‌کند هم می‌تواند نشانه کم خونی باشد.انجام آزمایش خون راه تشخیص دقیق کم خونی است و چنین بانوانی باید از غذاهای دارای آهن مانند اسفناج، بروکلی و گوشت قرمز و البته قرص آهن استفاده کنند. اگر کم خونی درمان شود احساس خستگی نیز بعد از گذشت یک ماه برطرف خواهد شد.


۵) دستگاه ادراری و عفونت
سوزش یا تکرار ادرار از علائم شایع عفونت دستگاه ادراری است اما وجود باکتری در این دستگاه به این راحتی قابل شناسایی نیست. تشخیص ابتلا به عفونت دستگاه ادراری با دادن آزمایش ادرار ممکن است و برای مداوا نیز مصرف آنتی بیوتیک خوراکی تجویز می‌شود. یک هفته بعد از درمان، احساس خستگی نیز از بین می‌رود.


۶) در خواب خفه نشوید
آپنه یا احساس تنگی نفس در خواب باعث می‌شود که مرتبا از خواب بیدار شوید و بعد از هر بار تنگی نفس برای مدت طولانی بیدار بمانید. به این ترتیب و با وجود حضور ۸ تا ۱۰ ساعته شما در رختخواب، چرخه منظم خواب شما دچار اختلال خواهد شد و به خستگی مداوم دچار می‌شوید. البته بانوان چاق بیشتر به گرفتگی مجرای فوقانی تنفسی و خر و پف کردن دچار می‌شوند.

 

اگر دارای چنین شرایطی هستید باید وزن خود را کم و سیگار را هم ترک کنید. البته پزشکان می‌توانند مجرای تنفسی را در هنگام خواب با استفاده از وسایلی باز نگه دارند اما باز شدن مجرا گاه نیازمند جراحی است و درمان نکردن این اختلال نیز احتمال حمله قلبی را افزایش می‌دهد.


۷) قلب تان بیمار است
انجام فعالیت‌های سبک بدنی، باعث خستگی نمی‌شود. اگر بعد از کارهای سبک مثل جارو زدن خانه احساس خستگی کردید، احتمال دارد به نوعی ناراحتی قلبی دچار باشید. پزشکان بیشترین دلایل مرگ زنان را بیماری‌های قلبی می‌دانند. نگران نباشید و برای انجام آزمایشات قلبی به پزشک مراجعه کنید. اگر خستگی با شرایط قلبی شما ارتباط داشته باشد با تجویز چند دارو برطرف خواهد شد و انرژی خود را بازخواهید یافت.
منبع : آرمان
seemorgh.com

بیتوته

admin بازدید : 450 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

موادی بهتر از قرص های مولتی ویتامین!

بهترین رژیم آن است که مواد موردنیاز بدن به‌طور طبیعی به بدن برسد و وقتی این تامین نیاز شکل غیرطبیعی به خود بگیرد می‌تواند مضر باشد. در این مطلب می‌توانید از تمام مواد خوراکی که ویتامین یا مواد معدنی خاص را به بدن می‌رسانند آگاه شوید.

 

در این مطلب می‌توانید از تمام مواد خوراکی که ویتامین یا مواد معدنی خاص را به بدن می‌رسانند آگاه شوید. برای اینکه بدن سالم‌تری داشته باشید، می‌توانید این مواد را در رژیم غذایی خود بگنجانید و خود را از مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین و مینرال برهانید.

 

تغذیه, قرص های مولتی ویتامین, مکمل‌های خوراکی

 

Vitamin c
بروید سراغ خانواده مرکبات و کلم
فایده‌ها
ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند با رادیکال‌های آزاد خراب‌کننده DNA مبارزه کند و با این کار خطر سرطان را کاهش دهد. این ویتامین می‌تواند به حفظ سیستم ایمنی و افزایش HDL خون که در اصطلاح به آن کلسترول خوب می‌گویند به شما کمک کند.

 

مقدار موردنیاز
نیاز روزانه بدن به این ویتامین 75 میلی‌گرم است اما بعضی از کارشناسان توصیه می‌کنند تا روزی 200میلی‌گرم از آن را به بدن برسانید. لازم است بدانید اضافه ویتامین C به راحتی از بدن دفع می‌شود و هیچ آسیبی به آن نمی‌رساند.

 

بهترین منابع غذایی
مرکبات و آب آنها سرشار از ویتامین C است. علاوه بر اینها، این ویتامین به وفور در توت‌فرنگی، فلفل سبز و قرمز، کلم بروکسل، کلم بروکلی، اسفناج، کلم‌پیچ و خربزه وجود دارد.

 

تامین روزانه
روزانه خوردن یک پرتقال، نیاز بدن به ویتامین C را تامین می‌کند. اگر هر روز 3 وعده میوه‌ها و سبزی‌های گفته شده را مصرف کنید، می‌توانید مطمئن باشید هیچ‌گاه به کمبود این ویتامین دچار نخواهید شد.

 

تغذیه, قرص های مولتی ویتامین, مکمل‌های خوراکی

 

Vitamin B6 , B12
گیاهخوارها حواس شان باشد
فایده‌ها
 ویتامین‌های گروه B یا به اصطلاح ب‌کمپلکس‌ها به ویژه B6 و B12 نقش مهمی در بهبود وضعیت اعصاب و عملکرد سیستم ایمنی بدن دارند. کمبود آنها می‌تواند یک عامل خطر برای مشکلات قلبی و سکته مغزی شود.

 

مقدار موردنیاز
شما در هر روز به 3/1 میلی‌گرم B6 و 4/2 میکروگرم B12 نیاز دارید.

 

بهترین منابع غذایی
منابع غذایی سرشار از ویتامین B6 غلات سبوس‌دار، موز، لوبیا، آجیل، جوانه گندم، مرغ و ماهی هستند. برای رساندن ویتامین B12 به بدن می‌توانید از گوشت گاو، تخم‌مرغ، ماهي و فرآورده‌های لبنی استفاده کنید.

 

تامین روزانه
شما می‌توانید با خوردن یک فنجان ماست و یک موز، 40 گرم تخمه آفتابگردان و يكصدگرم گوشت گاو کبابی نیاز روزانه خود را به ویتامین B6 و B12 تامین کنید. فراموش نکنید ویتامین B12 فقط در محصولات لبنی وجود دارد و کسانی که گیاهخوار هستند باید آن را به صورت مکمل دریافت کنند.

 

تغذیه, قرص های مولتی ویتامین, مکمل‌های خوراکی


Vitamin E
ازچشم‌تان محافظت کنید
فایده‌ها:
 عملکرد اصلی این ویتامین به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان است. مطالعات اخیر نشان داده این ویتامین تاثیر مثبتي بر سلامت چشم و پیشگیری از بیماری آلزایمر دارد.

 

مقدار موردنیاز:
به طور کلی هر فرد به 5/22 واحد از این ویتامین در طول روز نیاز دارد. درمورد این ویتامین محدودیت‌هایی برای مصرف وجود دارد. درواقع حداکثر مصرف روزانه درباره آن باید مدنظر قرار بگیرد. متخصصان می‌گویند دریافت روزانه 150 تا 200 واحد از این ویتامین هم برای بدن خطری ندارد اما بالای آن مضر خواهد بود.

 

بهترین منابع غذایی:
آووکادو، روغن نباتی (مثل روغن آفتابگردان، روغن زیتون و کانولا)، جوانه گندم، تخمه آفتابگردان، بادام و آجیل‌های دیگر منابع غنی این ویتامین هستند.

 

تامین روزانه:
رساندن ویتامینE به بدن کار بسیار راحتی است. خوردن روزانه یک فنجان بروکلی خام به همراه 50 گرم بادام یا تخمه آفتابگردان این نیاز را تامین می‌کند.

 

تغذیه, قرص های مولتی ویتامین, مکمل‌های خوراکی

 

Vitamin K
بروکلی بخورید
فایده‌ها
این ماده برای انعقاد خون مفید است، علاوه بر این می‌تواند به تراکم و قدرت استخوان‌ها هم بیفزاید.

 

مقدار موردنیاز
بنابر مطالعات انجام شده اخیر، زنان در هر روز 90میکروگرم ویتامین K نیاز دارند.

 

بهترین منابع غذایی
سبزیجات به رنگ سبز تیره، سبزیجات برگ‌دار و روغن‌های گیاهی مثل زیتون، کانولا و روغن سویا منابع سرشار از ویتامین K هستند.

 

تامین روزانه
یک فنجان بروکلی خام یا سالاد اسفناج می‌تواند نیاز روزانه شما به این ویتامین را برطرف کند.

 

تغذیه, قرص های مولتی ویتامین, مکمل‌های خوراکی

 

Calcium
مصرف کلسیم را فراموش نکنید
فایده‌ها
کلسیم برای سلامت استخوان‌ها ضروری است و نقش بسیار مهمی در جلوگیری از پوکی استخوان‌ها ایفا می‌کند.

 

مقدار موردنیاز
تا 50 سالگی نیاز زنان به این ویتامین حداقل  هزارمیلی‌گرم در روز است. برای بالای 50 سالگی این نیاز به روزی 1200 میلی‌گرم می‌رسد. توجه کنید که بدن نمی‌تواند بیشتر از 500 میلی‌گرم کلسیم در هر وعده را جذب کند، بنابراین بهتر است آن را در دوزهای کوچک‌تر مصرف کنید.

 

بهترین منابع غذایی
محصولات غنی  از کلسیم هستند و عمده کلسیم بدن از همین منابع تامین می‌شود. اما مقادیر کمتر کلسیم در حبوبات و سبزیجاتی که رنگ آنها سبز تیره است و دارای برگ هستند نیز وجود دارد.

 

تامین روزانه
250 میلی‌لیتر شیر بدون چربی، یک فنجان ماست، یک فنجان اسفناج پخته و یک انجیر باعث می‌شود سهمیه کلسیم خود را دریافت کنید. اگر محصولات لبنی مصرف نمی‌کنید، می‌توانید کلسیم موردنیاز را از طریق خوردن شیر سویا یا آب پرتقال به بدن خود برسانید.

 

تغذیه, قرص های مولتی ویتامین, مکمل‌های خوراکی

 

Vitamin D
یک محافظ عالی
فایده‌ها
کار اصلی ویتامین D کمک به جذب کلسیم و افزایش جذب آن است. کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به پوکی استخوان شده و نوع خاصی از سرطان‌ها را ایجاد کند. کمبود این ویتامین می‌تواند به افزایش شانس ابتلا به دیابت نوع یک و بیماری‌های مزمن کمک کند.

 

مقدار موردنیاز
زنان زیر 50 سال روزانه به 200 واحد و زنان بالای 50 سال بین 400 تا 600 واحد ویتامین D در هر روز نياز دارند (ویتامین‌های محلول در چربی مثل D و E به جای اندازه‌گیری با میلی‌گرم یا میکروگرم، با واحد اندازه‌گیری می‌شوند).

 

بهترین منابع غذایی
اگر چه ماهی‌های چرب مثل تن یا سالمن سرشار از ویتامین D هستند اما بیشتر ویتامین D موردنیاز ما از غذاهایی مانند شیر یا غلات می‌آید. به علاوه بدن می‌تواند هنگام قرار گرفتن در نور خورشید ویتامین D مورد نیاز خود را بسازد.

 

تامین روزانه
اگر کمتر از 50 سال دارید، روزانه صد گرم سالمون یا دو فنجان شیر غنی شده می‌تواند نیاز روزانه شما را تامین کند. بین 10 تا 15 دقیقه قرار گرفتن زیر نور خورشید بدون ضدآفتاب برای دو تا سه بار در هفته هم می‌تواند شما را از مکمل‌های ویتامین D بی‌نیاز کند.

منبع:مجله سیب سبز

admin بازدید : 543 جمعه 08 شهریور 1392 نظرات (0)

در اینجا شما را با هفت ماده غذایی که تأثیر بسزایی در تقویت سلامت جسمی دارند آشنا می کنیم در ضمن این منابع غذایی سرشار از ویتامین ‍‍C و E ، آهن و کلسیم هستند.

بیماری های قلبی و عروقی, تقویت سلامت جسمی

1- اسفناج: از آنجایی که کالری اسفناج کم است حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید.
تحقیقات نشان داده است که اسفناج در پیشگیری از ایجاد لکه ها و خالهای مربوط به سن، آب مروارید و تعدادی از سرطان ها و بیماری های قلبی و عروقی سهم بسزایی دارد شما می توانید در کنار غذایتان به صورت پخته یا به شکل خام اسفناج را مصرف کنید.

بیماری های قلبی و عروقی, تقویت سلامت جسمی


 
2- مغزها: مغز بادام، گردو منابع غنی از پروتئین فیبر و ویتامین E بوده همچنین سرشار از امگا 3 و آنتی اکسیدان هستند.مصرف خام مغز بادام و گردو بسیار مفید تر از بوداده آن است.

بیماری های قلبی و عروقی, تقویت سلامت جسمی

3-عسل: عسل ماده خوراکی نیست بلکه خواص درمانی زیادی نیز دارد.از گذشته برای تسکین گلو درد از عسل استفاده می شود .اما امروزه برای درمان زخم ها و مشکلات مربوط به معده و روده کاربردی است.
عسل بر سطح آنتی اکسیدان های بدن اثر عالی دارد و بدن را از مضرات محیط مانند دود سیگار و مواد شیمیایی محافظت می کند.همچنین عسل موجب افزایش باکتری های روده می شود گفتني است عسل هر چه تیره تر باشد آنتی اکسیدان آن بیشتر است.

بیماری های قلبی و عروقی, تقویت سلامت جسمی

4-ماهی سالمون: ماهی سالمون جزو ماهی های خوش طعمی است که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است.این اسیدهای چرب برای سلامت قلب بسیار لازم هستند ماهی سالمون سر شار از پروتئین است و در موقع خرید دقت کنید که از نوع آزاد دریایی آن خریداری کنید.

بیماری های قلبی و عروقی, تقویت سلامت جسمی

5-جو دوسر: 10 سال پیش سازمان غذایی آمریکا تأکید کرد که مصرف فراوان جو موجب کاهش کلسترول می شود. فیبر موجود در جو دوسر در کاهش کلسترول و به خصوص LDL بسیار مؤثر است. توجه داشته باشيد که با کاهش فقط یک درصد کلسترول ریسک سکته 1 تا 3 درصد کاهش می یابد.

بیماری های قلبی و عروقی, تقویت سلامت جسمی

6-شکلات تلخ: شکلات سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است و نقش مؤثری در کاهش فشار خون دارد اما به دلیل وجود کالری زیاد باید سعی در کاهش مصرف شکلات تلخ داشت.

بیماری های قلبی و عروقی, تقویت سلامت جسمی

7-تمشک: تمشک تنها برای خوش طعم کردن مواد غذایی نیست.وجود مقادیر فراوان آنتی اکسیدان در تمشک باعث شده که این میوه مورد توجه قرار بگیرد.تمشک در کاهش بیماری های مرتبط با کهولت سن بسیار مفید است.

منبع:yjc.ir

بیتوته

admin بازدید : 591 جمعه 03 خرداد 1392 نظرات (0)

تحریک ناحیه ٔ تناسلی  نشانهٔ چیست؟

پوست پوست است، چه در صورت یا دست باشد، و چه در اندام های تناسلی. پوست ناحیهٔ تناسلی هم دچار همان آزردگی ها می شود، از واکنش های آلرژیائی گرفته تا پوست رفتگی و جوش چرکی.

اما وظایف دستگاه تناسلی شرایطی برای آن پیش می آورد که با حالات قسمت های دیگر پوست بدن تفاوت دارد. و چون بافت آن بسیار حساس و پر از انتهاهای عصبی است، بثورات کوچکی که ممکن است در جاهای دیگر نادیده گرفته شوند در ناحیهٔ تناسلی آزارنده خواهند شد.

مثلاً مجرای فولیکو ل های موی ناحیهٔ تناسلی درست مثل فولیکول های موی صورت بسته شده و ایجاد جوش چرکی می کند. زگیل های تناسلی از طریق نزدیکی منتقل می شوند، اما ناشی از همان ویروسی هستند که زگیل های دست را به وجود می آورند. صابون و مواد بهداشتی هم گاهی باعث حساسیت در ناحیه تناسلی می شوند، درست مانند آلرژی دست و صورت.

admin بازدید : 552 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

رئیس انجمن اورولوژی ایران از بالا بودن میزان شیوع سرطان مثانه در کشور به دلیل مصرف گسترده سیگار و تریاک خبر داد و گفت: سیگار و تریاک از علل مساعد کننده ابتلا به سرطان مثانه در افرادی است که از زمینه خانوادگی ابتلا به این بیماری برخوردارند.

 

دکتر محمد سنادیزاده با اعلام این خبر افزود: یافته های پژوهشی نشان می دهد، سیگار عامل ابتلا به 30 درصد سرطان های مثانه است.

 

وی ادامه داد: نکته جالب این پژوهش ها آن است که پس از ترک سیگار، اثر سرطانی آن در بدن کمتر می شود، ولی این اثر تا 15 سال در بدن باقی می ماند.

 

دکتر سنادیزاده تصریح کرد: اثر داروهای جدید روان گردان بر ابتلا به سرطان مثانه هنوز مشخص نیست.

 

وی ادامه داد: مواد ازتی مانند "نیتروزامین" موجود در هوا که از اگزوز ماشین ها خارج می شود، تماس با کربن های سنگین از قبیل مواد نفتی، تماس با رنگ های آنیلینی (گروهی از رنگ های شیمیایی صنعتی که در رنگرزی قالی از آن استفاده می شود) و   " بتانفتیل آمین " (نوعی کربن سنگین که در کارخانه های لاستیک سازی کاربرد دارد) از علل  ابتلا به سرطان مثانه شناخته شده است.

admin بازدید : 483 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (1)

مرکز مدیریت بیماری های واگیر با اشاره به انتشار ویروس سرماخوردگی کرونا به مسافران هشدار داد: در صورت بروز علائم شبیه سرماخوردگی از خود درمانی پرهیز و هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت : ویروس کرونا از ویروس های سرماخوردگی است که شدت و سرعت ویروس آنفولانزا را ندارد و تاکنون 34 نفر در دنیا به آن مبتلا شده اند.

 

دکتر محمد مهدی گویا افزود : تا کنون 18 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده اند.

 

وی اضافه کرد: علائم ویروس کرونا شبیه یک بیماری سرماخوردگی ساده است و باید توجه داشت بعضی از انواع این ویروس می تواند علائم شدیدی مثل گرفتاری ریه و نارسایی کلیه ایجاد کند.

 

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت : البته در تمام افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند این علائم شدید وجود ندارد .

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد سایت چیه؟