loading...
مجله تفریحی و سرگرمی MGPC
آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 591 جمعه 03 خرداد 1392 نظرات (0)

تحریک ناحیه ٔ تناسلی  نشانهٔ چیست؟

پوست پوست است، چه در صورت یا دست باشد، و چه در اندام های تناسلی. پوست ناحیهٔ تناسلی هم دچار همان آزردگی ها می شود، از واکنش های آلرژیائی گرفته تا پوست رفتگی و جوش چرکی.

اما وظایف دستگاه تناسلی شرایطی برای آن پیش می آورد که با حالات قسمت های دیگر پوست بدن تفاوت دارد. و چون بافت آن بسیار حساس و پر از انتهاهای عصبی است، بثورات کوچکی که ممکن است در جاهای دیگر نادیده گرفته شوند در ناحیهٔ تناسلی آزارنده خواهند شد.

مثلاً مجرای فولیکو ل های موی ناحیهٔ تناسلی درست مثل فولیکول های موی صورت بسته شده و ایجاد جوش چرکی می کند. زگیل های تناسلی از طریق نزدیکی منتقل می شوند، اما ناشی از همان ویروسی هستند که زگیل های دست را به وجود می آورند. صابون و مواد بهداشتی هم گاهی باعث حساسیت در ناحیه تناسلی می شوند، درست مانند آلرژی دست و صورت.

admin بازدید : 552 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

رئیس انجمن اورولوژی ایران از بالا بودن میزان شیوع سرطان مثانه در کشور به دلیل مصرف گسترده سیگار و تریاک خبر داد و گفت: سیگار و تریاک از علل مساعد کننده ابتلا به سرطان مثانه در افرادی است که از زمینه خانوادگی ابتلا به این بیماری برخوردارند.

 

دکتر محمد سنادیزاده با اعلام این خبر افزود: یافته های پژوهشی نشان می دهد، سیگار عامل ابتلا به 30 درصد سرطان های مثانه است.

 

وی ادامه داد: نکته جالب این پژوهش ها آن است که پس از ترک سیگار، اثر سرطانی آن در بدن کمتر می شود، ولی این اثر تا 15 سال در بدن باقی می ماند.

 

دکتر سنادیزاده تصریح کرد: اثر داروهای جدید روان گردان بر ابتلا به سرطان مثانه هنوز مشخص نیست.

 

وی ادامه داد: مواد ازتی مانند "نیتروزامین" موجود در هوا که از اگزوز ماشین ها خارج می شود، تماس با کربن های سنگین از قبیل مواد نفتی، تماس با رنگ های آنیلینی (گروهی از رنگ های شیمیایی صنعتی که در رنگرزی قالی از آن استفاده می شود) و   " بتانفتیل آمین " (نوعی کربن سنگین که در کارخانه های لاستیک سازی کاربرد دارد) از علل  ابتلا به سرطان مثانه شناخته شده است.

admin بازدید : 603 سه شنبه 24 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

انباشته  شدن چربی در سلول های کبدی می تواند به التهاب این سلول ها منجر شود. کبد نقش مهمی در سوخت و ساز و شکستن چربی ها در بدن دارد. در صورت بروز اختلال در آن، چربی در کبد رسوب کرده و موجب بروز کبد چرب می شود.

یکی از فعالیت های مهم کبد، ذخیره سازی و سوخت و ساز چربی ها در بدن است. کبد طبیعی حاوی حدود پنج گرم چربی در 100 گرم وزن خود می باشد. هر گاه مقدار چربی بیش از پنج درصد وزن آن افزایش یابد به این حالت «کبد چرب» گفته می شود.

کبد چرب، بیماری شایعی در جامعه است و در نتیجه بسیاری از بیماری ها و یا حالت های تغذیه ای در بدن ایجاد می شود. انباشته  شدن چربی در سلول های کبدی می تواند به التهاب این سلول ها منجر شود. کبد نقش مهمی در سوخت و ساز و شکستن چربی ها در بدن دارد. در صورت بروز اختلال در آن، چربی در کبد رسوب کرده و موجب بروز کبد چرب می شود.

چاقی و اختلال در چربی های خون، بیماری دیابت، مصرف مشروبات الکلی، بدغذایی و سوء تغذیه، مصرف برخی از داروهای کورتون دار مثل پردنیزولون، داروهای ضد تشنج مانند اسیدوالپروئیک و مصرف بی رویه هورمون ها از جمله علل ابتلا به بیماری کبد چرب هستند.

admin بازدید : 710 دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

یک دوره قاعدگی به طور معمول هر 28 روز یک بار اتفاق می افتد و حدود 4 تا 7 روز طول می کشد.

خونریزی از واژن (مهبل)، پس از پایان یک دوره قاعدگی یا پیش از آغاز دوره بعدی، لکه بینی نامیده می شود.

 

این خونریزی ممکن است بسیار کم رنگ باشد، به طوری که شما لکه هایی صورتی رنگ روی لباس زیرتان ببینید. همچنین خونریزی ممکن است به صورت چند قطره و یا شدید اتفاق بیافتد که شبیه قاعدگی است.

 

admin بازدید : 295 پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

تجمع مایعات قبل از دوران قاعدگی سبب احساس سنگینی و نفخ یک یا دو هفته قبل از شروع قاعدگی می شود. در بسیاری از زنان، تجمع مایعات ماهی یک بار مشکل خاصی را ایجاد نمی کند اما در برخی دیگر این حالت می تواند آن قدر شدید باشد که با انجام فعالیت های روزانه تداخل کند.

 

در اینجا به چند نکته کمک کننده در جهت کاهش این مشکل اشاره می کنیم:

 

اول اینکه چرا اتفاق می افتد

تجمع مایع یک علامت کلاسیک نشانگان پیش از قاعدگی است. دلیل بروز این نشانگان هنوز ناشناخته است، اما تغییرات هورمونی نقش مهمی در ایجاد این حالات دارد.

admin بازدید : 340 چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

آندومتریوز به معنی رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم است. لگن شایع ترین محل بروز آندومتریوز است.

در این بیماری بافت اندومتر (لایه داخلی رحم) در بیرون از محل اصلی خود (رحم) تشکیل می شود. این بافت می تواند در تمام بافت های بدن به جز طحال به وجود آید، ولی رایج ترین محل پدیدآمدن آن، لگن است که در این قسمت هم، تخمدان ها بیشتر گرفتار اندومتریوز می شوند.

 

در آندومتریوز، بافت آندومتر تغییر جا داده، اما همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و در هر دوره قاعدگی، این بافت ضخیم می شود و خونریزی می کند.

 

در آندومتریوز، بافت های اطراف ممکن است تحریک شوند و در نهایت موجب زخمی شدن بافت و چسبندگی گردد.

 

آندومتریوز می تواند باعث درد شدید، مخصوصا در دوران عادت ماهانه گردد. مشکلات بارداری نیز ممکن است بوجود آورد.

 

علائم آندومتریوز

- اولین علامت آندومتریوز، درد لگن می باشد که اغلب همراه با عادت ماهانه است. این درد با گذشت زمان بدتر می شود. درد لگن و گرفتگی عضلات ممکن است قبل از عادت ماهیانه شروع شده و چندین روز بعد از عادت ماهیانه ادامه داشته باشد.

پزشکان توصیه می کنند زنان متاهلی که دارای آندومتریوز هستند، هر چه زودتر باردار شوند تا آندومتریوز بدتر نشود
admin بازدید : 278 چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

عفونت گوش خارجى به دلیل آنکه بیشتر در شناگران دیده می شود، به نام گوش شناگر (Swimmer's ear) شناخته مى شود. عارضه گوش شناگر هنگامی رخ می دهد که لاله گوش و مجرای خارجی گوش ملتهب، عفونی و دچار تحریک شود.

آن چه که باعث مى شود گوش شناگر این حالت را پیدا کند، رطوبت بیش از حد است، مثل این که شما دست هاى تان را داخل آب نگه دارید، پوست دست از رطوبت نرم و له شده و حالت چرم مانند به خود مى گیرد، گوش ها به طور مرتب در تماس با آب هستند.

 

علل رایج این عارضه، شناکردن در آب های آلوده، خراشیدگی گوش یا باقی ماندن شیئی در گوش است.

admin بازدید : 383 چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

اگر تا به حال از ترس دیدن نقاط سیاه رنگ روی صورت تان جرات قرار گرفتن روبه روی آینه را نداشته اید، باید بدانید که این نقاط سیاه رنگ یا همان جوش های سرسیاه، جوش های زیرپوستی است که به عقیده متخصصان پوست کاملا قابل درمان است و در خیلی از موارد بعد از درمان ردی از خود به جا نمی گذارد. 

 

آکنه یا جوش جوانی از بیماری های شایع دوران نوجوانی و جوانی است. این بیماری موجب بروز شکل های مختلف ضایعات پوستی می شود. در درمان و تجویز دارو توجه به نوع ضایعات پوستی دارای اهمیت است.

 

به طور کلی ضایعات آکنه به دو دسته غیرالتهابی و التهابی تقسیم می شود:

اولین ضایعات ایجاد شده در آکنه ضایعات غیرالتهابی است که «کومدون» نام دارد. از کومدون در سطح جامعه بیشتر با نام جوش زیرپوستی یاد می شود. کومدون ها یا سر سیاه هستند (باز) یا سر سفید (بسته).

admin بازدید : 350 سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

یکی از مشکلات پوستی، ایجاد توده یا همان دانه های سفید زیر چشم است. بیشتر این دانه ها، ناگهانی و بدون هیچ علامتی زیر چشم ایجاد می شوند و خود به خود بعد از یکی، دو سال از بین می روند. معمولا اندازه آنها به یک میلی متر و تعدادشان به 1 و حتی گاهی بیشتر از 15 عدد هم می رسد.

 

هر چند این دانه ها هیچ نوع مشکل خاصی برای فرد ایجاد نمی کنند، اما به این دلیل که هیچ راهی برای پوشاندن آنها وجود ندارد، از نظر زیبایی، خاطر خیلی از مبتلایان را آزرده می کند. پس با این دانه های سفید چه کنیم؟

admin بازدید : 302 سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

همانطور که می دانید بعضی از علائم آن قدر واضح هستند که باید برطرف شوند. علائمی از قبیل درد قفسه سینه، شکم یا خونریزی بدون دلیل. اما بعضی علائم خیلی مشخص نیست و شما نمی دانید که باید به پزشک مراجعه کنید یا نه. در زیر علائم هشدار دهنده ای وجود دارند که مطالعه آنهابرای شما ارزشمند است چراکه آگاهی از آنها می تواند تغییراتی مهم در کیفیت زندگی شما ایجاد کند و یا حتی سبب افزایش طول عمر شما گردد.

10 علائم زیر را نادیده نگیرید.

1- کاهش وزن بدون دلیل

اگر بدون هیچ دلیلی وزن کم می کنید، با دکتر خود در میان بگذارید. کاهش وزن غیر عمدی می تواند 5 درصد از وزن فرد را در ماه و 10 درصد از وزن را در 6 تا 12 ماه کاهش دهد. این کاهش وزن به علل مختلف ایجاد می شود. عللی همچون تیروئید پرکار، افسردگی، بیماری کبد، سرطان یا اختلالاتی غیر سرطانی، اختلالاتی که در جذب مواد مغذی ایجاد می شوند.

2- تب پیوسته و مداوم

اگر سیستم ایمنی نرمال و طبیعی دارید و تحت هیچ درمانی نیستید (شیمی درمانی یا موارد دیگر) اما تب شما بالای 38 درجه سانتیگراد می باشد و یک هفته یا بیشتر طول می کشد حتما باید چک شوید. یا اگر سرما خوردگی دارید و تب شما بالای 4/39 درجه سانتیگراد است به پزشک مراجعه کنید. اگر مشکلی در سیستم ایمنی بدن دارید یا دارویی برای آن مصرف می کنید، تب نمی تواند به عنوان علامت هشدار دهنده باشد، پزشک یا دکتر غدد به شما آگاهی لازم را می دهد.

تب پایا می تواند علامت عفونت پنهان باشد، که شاید مربوط به عفونت دستگاه ادراری یا سل باشد. درمواقع دیگر، شرایط وخیم تر- مثل تومور غدد لنفاوی- سبب تب پایا یا طولانی می شود. تب به علت عفونت های قابل درمان، مثل عفونت های دستگاه ادراری شایع می باشد. اما اگر تب کم، بیشتر از دو هفته طول کشید به دکتر مراجعه کنید. بعضی بیماری های مهم مانند سل و بعضی اختلالات ایمنی می توانند سبب تب پیوسته و مداوم شوند.

admin بازدید : 329 دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

خونریزی بین دو دوره قاعدگی، که لکه بینی نامیده می شود، مشکل رایجی است. دکتر امی آتری، استاد بالینی در دانشگاه کالیفرنیا، می گوید :"تقریبا تمام زنان در یک دوره از زندگی خود، با چنین مشکلی روبرو می شوند."

 

لکه بینی قبل از شروع قاعدگی، اغلب نگران کننده نیست. هرچند در برخی موارد، ممکن است نشانه مشکلات تناسلی و یا حتی یک بیماری کشنده باشد.

 

به چه نوع خونریزی لکه بینی گفته می شود؟

 

به گفته دکتر آتری ، یک دوره قاعدگی به طور معمول هر 28 روز اتفاق می افتد و در حدود 4 تا 7 روز طول می کشد. با این وجود اگر کل چرخه قاعدگی یک زن به مدت 35 یا 28 روز باشد، و یا اینکه عادت ماهانه تا 8 روز طول بکشد، غیر طبیعی نخواهد بود .

 

خونریزی مهبلی، پس از پایان یک دوره قاعدگی یا پیش از آغاز دوره بعدی، لکه بینی نامیده می شود. خونریزی ممکن است بسیار کم رنگ باشد ، به طوری که شما لکه هایی صورتی رنگ بر روی لباس زیرتان ببینید، همچنین خونریزی ممکن است به صورت چند قطره و یا شدید اتفاق بیافتد که شبیه قاعدگی است.

admin بازدید : 248 دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 نظرات (1)

پزشکان به افراد توصیه می کنند تا در صورت نیاز از انجام آزمایش برای مقابله با انواع بیماری های دستگاه گوارش خودداری نکنند، زیرا یک آزمایش ساده می تواند مانع از بروز انواع بیماری ها در آینده بشود، به وسیله انالیزی که پزشکان بر روی نتایج آن انجام خواهند داد.

 

یکی از بهترین و ساده ترین آزمایش ها در ارتباط با مشکلات معده، آزمایش تست تنفس است که سبب می شود تا فرد آگاهی از وضعیت دو فاکتور اصلی این بیماری در معده اش پیدا نماید.

admin بازدید : 299 دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

تحقیقات نشان می دهند که خطر ضعف حافظه در زنان چاق و مسن افزایش می یابد. این خطر به ویژه زنانی را تهدید می کند که به چاقی گلابی شکل (چاقی پایین تنه) مبتلا هستند.

 

پژوهشگران معتقدند که محل تجمع چربی در بدن نقش مهمی در حافظه افراد دارد، زیرا ضعف حافظه در کسانی که چاقی گلابی شکل دارند نسبت به کسانی که چربی ذخیره آنها در ناحیه شکم متمرکز است، بیشتر می باشد.

 

برای انجام این مطالعه 8745 زن 65 تا 79 ساله انتخاب شده و عملکرد مغزی، حافظه و شاخص توده بدن (BMI) و همچنین محل تجمع چربی در آنها مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد چاقی در ناحیه پایین تنه با ضعف حافظه در ارتباط است.

 

بدیهی است که چاقی به عنوان یک معضل بهداشتی در سراسر جهان بوده و ریشه بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی- عروقی، پرفشاری خون، دیابت و ... است، اما آنچه خطرات و عوارض چاقی را دوچندان می کند محل تجمع چربی می باشد.

admin بازدید : 272 شنبه 14 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

بسیاری از افراد دوست دارند بدانند چگونه می توان چربی های اضافه شکم را سوزاند. این چربی ها علاوه بر اینکه باعث زشتی اندام می شوند و سایز کمر افراد را بالا می برند، بسیار مضر و باعث بیماری نیز هستند.

این چربی ها هنگامی ایجاد می شوند که کورتیزول زیادی در بدن ترشح می شود. استرس یکی از دلایل افزایش ترشح کورتیزول است. هنگامی که این اتفاق رخ می دهد، کورتیزول ماهیچه های کم چرب (بافت هایی که چربی ها را می سوزانند)  را از بین می برد و درون شکم به صورت چربی اندوخته می شوند.

admin بازدید : 221 شنبه 14 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

ترس از اینکه در اثر تماس های روزمره و کارهای روزانه به ویروس اچ. آی. وی. آلوده شویم، ترسی کاملاً بی جاست.

 

پس بهتر است که بدانیم ویروس اچ. آی. وی. از راه های زیر انتقال پیدا نمی کند.

 

▪ نه به وسیله روبوسی

▪ نه به وسیله بوسه و معاشقه و یا آب دهان (در صورتی که در دهان زخم و یا بیماری لثه که باعث انتقال ویروس از راه خون شود، وجود نداشته باشد)

▪ نه به وسیله بغل کردن و درآغوش گرفتن

▪ نه به وسیله دست دادن

▪ نه به وسیله تماس معمولی افراد در منزل، محل کار و یا اجتماع با بیمار

admin بازدید : 288 شنبه 14 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

یک متخصص کودک، مقاومت کودک در رفتن به رختخواب را اختلال خواب دانست و گفت: عدم توانایی به خواب رفتن، انواع بیداری های مکرر شبانه، صحبت کردن در خواب، خوابگردی، کابوس و وحشت شبانه از نمونه های اختلال خواب هستند.

شبنم جلیل القدراظهار داشت: اختلال خواب مشکل شایعی در کودکان است چرا که از هر 5 کودکی که به هر دلیل به پزشک مراجعه کنند یکی دچار اختلال خواب است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: دلایل مراجعه کودکان به پزشک می تواند بیماری یا مشکلات تغذیه یا مشکلات رفتاری یا اختلال خواب  باشد.این متخصص کودکان افزود: اختلال خواب در کودکان معمولاً یا آن قدر شدید است یا آن قدر روتین و تکراری است که نیاز به بازگو کردن ندارد.

جلیل القدر تصریح کرد: آمار نشان داده در ایران تقریباً 21 درصد کودکان اختلال خواب شدید دارند یعنی حداقل دو شب در هفته بد خوابی دارند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین، خواب را ترکیبی از علائم بیولوژیک، فیزیولوژیک، رفتار، عادت و ژنتیک دانست و گفت: همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا کودک یک خواب خوب داشته باشد و اگر یکی از این عوامل از بین رود اختلال خواب به وجود می آید.

admin بازدید : 372 شنبه 14 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

چندین نوع از سرطان های تخمدان وجود دارد؛ از جمله سرطان اپی تلیال، سرطان بوردرلاین و سرطان سلول های زاینده.

 

شایع ترین نوع، سرطان سلول های اپی تلیال یا سلول های پوشش دهنده تخمدان هاست و حدود 80 تا 90 درصد سرطان های تخمدان از این نوع هستند.

سرطان های بوردرلاین یا سرطان سلول های بنیادین، سرطان های نسبتا خوش خیم تر و کم خطرتری هستند که با یک جراحی کوچک قابل درمانند.

سرطان سلول های زاینده یا جرم سل تخمدان هم بین 5 تا 10 درصد سرطان های تخمدان را تشکیل می دهد و در سلول هایی که در آینده به تخمک تبدیل می شوند، رخ می دهد.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد سایت چیه؟