loading...
مجله تفریحی و سرگرمی MGPC
آخرین ارسال های انجمن
mohsenswa بازدید : 389 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

نامزدی

آشنایی تا زمانی که به ازدواج نرسد نمی تواند واقعیت یک رابطه را عیان کند. با این حال، درس گرفتن از تجربه های دیگران می تواند کمک کند تا رابطه بهتری را بسازید. این نکته ها را بخوانید و سعی کنید نامزدی کم تنش و خوشایندی برای خود و همسرتان بسازید.

به ادامه مطلب بروید

mohsenswa بازدید : 200 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

نامزدی

داستان مشترک بسياري از رابطه‌هاي عاشقانه اين است که فردي را مي‌بينيم که ظاهر و رفتارش به دلمان مي‌نشيند و سپس احساس مي‌کنيم دوست داريم بار ديگر هم او را ببينيم.

در واقع حدس مي‌زنيم شايد بتوانيم يک رابطه عاشقانه را با او تجربه کنيم اما هنوز اطمينان نداريم. فقط يک احساس مبهم و خام شکل گرفته است. اين مرحله يکي از مهم‌ترين زمان‌هاي عشق است. زماني است که هنوز عشقي شکل نگرفته اما خيال‌پردازي در مورد عشق وجود دارد. بسيار پيش مي‌آيد که انسان‌ها خود را با واقعيت رابطه روياروي نمي‌کنند و در اين مرحله شاعرانه و خيال‌پردازانه مي‌مانند. در تب و تاب معشوقي مي‌سوزند که او بي‌خبر از احساس آنهاست.

به ادامه مطلب بروید

mohsenswa بازدید : 243 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

شوهر

این روش عجیبی  است برای شناخت اینکه با همسرتان کاملا تفاهم دارید یا خیر ؟ اما ما مطمئن هستیم که این موضوع ذهن شما را درگیر می کند !

عشق دوطرفه ای که زمان ملاقات با هم داریم و یا شباهت هایی که در انتخاب موسیقی داریم را فراموش کنید.تحقیقات جدید نشان می دهد که روشهای بهتری برای تشخیص فردی جفت با شما وجود دارد و تنها راه تشخیص آن صحبت کردن است.طبق مطالعات جدید ، افرادی که در به کارگیری کلمات یکسان عمل می کنند،مانند ضمایر، حروف اضافه، حروف ربط، یا به کار بردن واژه های کمی، این افراد شباهت بیشتری برای جفت بودن و ماندن با هم دارند!

برای خواندن ادامه به ادامه مطلب بروید

mohsenswa بازدید : 312 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

خواستگاری

اولین گام ازدواج، خواستن و به اصطلاح، «خواستگاری کردن» است؛ اما در مورد اینکه این خواستن ابتدا باید از سوی جنس مذکر مطرح شود یا مونث، حکم قطعی وجود ندارد. گرچه عرف و فرهنگ هر جامعه ای ممکن است نگاه خاصی به این مسئله داشته باشد.

بقیه در ادامه مطلب

admin بازدید : 460 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

دوستی دختر و پسر یعنی «ارتباطی که بین دو جنس مخالف وجود دارد و در این ارتباط محبت، صمیمیت، عشق و علاقه قلبی ویژه وجود دارد.»

در کل، می توان گفت که دوستی دختر و پسر آن رابطه‏ ای است که صمیمانه و گرم و عمدتاً پنهانی باشد و از طریق دیدارهای مخفیانه، ارتباط تلفنی و.. . ایجاد ‏شود. در واقع وقتی احساس کردید در رابطه شما با جنس مخالف، چیزی وجود دارد که دوست دارید آن را از اطرافیان پنهان کنید، چه حس تان به طرف مقابل باشد، چه دیدارهایتان و چه جملاتی که بین شما رد و بدل می شود، بدانید که وارد یک رابطه دوستی شده اید.

اما دنیای امروز شرایطی را بوجود آورده که ممکن است شما در معرض خطر قرار بگیرید .گاهی پیشنهاد های فریبنده ای به شما بشود که بر طبق غریزه دوست دارید ، به آن جواب مثبت بدهید اما بهتراست با خودتان رو راست بوده و ببنید در انتها به دنبال چه هستید.

اصولا دوستی و رابطه با جنس مخالف به این دلایل ایجاد می شود:

_ کشش طبیعی

_ فراهم بودن زمینه دوستی

_ آزادی برای برقراری ارتباط

_استقلال طلبی

_شرایط روانی ،اضطراب، احساس تنهایی

_فشار گروه همسالان

اما اغلب برای اینکه خودشان را آرام کنند ، یک دلیل محکمه پسند عنوان می کنند و آن هم قصد ازدواج است.

یکی از بھانه ھای ارتباط بین پسران و دختران جوان، وعده ازدواج از طرف پسر است که معمولا با این وعده ھا، پسران با دختران ارتباط برقرار می کنند. دختر و پسر با طرح مسئله ازدواج با یکدیگر رفاقت کرده و سعی می کنند نیازھای عاطفی ھمدیگر را برآورده کنند. حقیقت امر این است که این وعده ھا در حد خیال باقی مانده و جامه عمل نمی پوشند.

وجود فکر ازدواج در بین دختران و پسران تنھا نوعی سازوکار دفاعی برای ایجاد رضایت خاطر و رھایی از اضطراب است.اضطرابی که در اثر عمل خلاف قواعد و ھنجارھای خانواده و جامعه به وجود می آید. بھترین روش ایجاد ارتباط، عمل در پرتو اصول دینی است؛ که خانواده پسر از خانواده دختر خواستگاری کند و تحت نظارت والدین تحقیقات ادامه یابند و از خصوصیات ھمدیگر مطلع شوند.

رابطه هایی که زیر آبی می روند

نظر اسلام چیست؟

رابطه دوستى بین دختر و پسراین نوع رابطه از نظر اسلام حرام است و قرآن دوستى بین دختر و پسر و این گونه روابط را نهى کرده است، زیرا عفت عمومى جامعه با این نوع روابط آسیب جدى می بیند و پایه هاى ازدواج و خانواده سست می شود و صدها مفسده اخلاقى براى دختر، پسر و جامعه به وجود می آید.

با توجه به شرایط خاص دوران جوانى و طولانى بودن دوران تجرد برخی از افراد و خطرات جدى تمایلات آشکار و پنهان غرایز نفسانى، لازم است پسران و دختران، روابط خود را از نظر کمّى و کیفى تحت کنترل قرار دهند و در سطح ضرورت حفظ کنند.

بنابراین، توصیه ما این است که به نکات زیر توجه کرده و حتماً به آنها عمل کنید:

1- اگر ضرورتى نیست، از ایجاد رابطه با نامحرم پرهیز شود و دختران در مقابل افراد نامحرم به جای رفتارى صمیمانه، رفتارى متکبرانه داشته باشند. در احکام شرعى آمده است که در غیر ضرورت، مکروه است که مرد با زن هم صحبت شود، مخصوصاً زن و مرد جوان. علت این است که چه بسا همین هم صحبت شدن ها غرایز جنسى افراد را تحریک و یک الفت و محبت شهوانى بین مرد و زن ایجاد کند و نقطه آغازى براى غوطه ورشدن در انحراف و فساد شود. به هر حال، انسان باید دقیقاً درون خود را بکاود و باطنش را عمیقاً مطالعه کند تا بفهمد که صحبت کردن با افراد نامحرم، چه ضرورتى براى او دارد.

2- در صورت ناچارى و ضرورت روابط با نامحرم، تا آنجا که به شکستن حریم احکام الهى منجر نشود، اشکالى ندارد. بنابراین، گفت وگو و نگاه هاى متعارف و بدون قصد لذت و ریبه اشکالى ندارد.

اما لازم است که ارتباط در کلاس ها، به گونه اى باشد که کمترین اختلاط پدید آید و در معاشرت و گفت وگو، هنجارهاى شرعى زیر رعایت شود:

*از گفت وگوهاى تحریک کننده پرهیز شود؛

*از نگاه هاى آلوده و شهوانى خوددارى شود؛

*حجاب شرعى رعایت شود؛

*قصد تلذذ و ریبه در کار نباشد؛

*دو نفر نامحرم در محیط بسته تنها نباشند.

admin بازدید : 433 دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

زیاد شنیده اید که اولین قدم برای ازدواج با یک فرد، شناخت او است. اما شاید کمتر کسی برایتان گفته باشد که پیش از شناخت دیگران باید خودتان را بشناسید و بعد بر اساس درکی که از خودتان پیدا کرده اید، سراغ شناخت همسر آینده تان بروید.

شما باید خود فعلی تان، حالات درونی و شخصیت واقعی و باطنی خود را به دور از دورویی ها و تظاهرهای اجتماعی بشناسید تا دریابید که خواسته هایتان از ازدواج چیست و چطور باید به آنها برسید.

اولین قدم ازدواج چیست؟

برای شناخت خود، بهتر است از سؤالاتی در ابعاد مختلف شروع کنید و با پاسخ گویی به آن ها (ضمن کمک گرفتن از دیگران) در پی شناخت خصوصیات اخلاقی و شخصیتی خود باشید. مثلاً از خود بپرسید واجبات دینی، محرمات، مستحبات، برای من در چه درجه ی اهمیّتی هستند.

یادتان باشد، با وجود آنکه راه تکامل و رشد همواره به روی شما باز است و شما فرصت رفع معایب خود را دارید ولی شما با واقعیت های درونی تان چه از لحاظ خلق و خوی و چه از لحاظ عادات و اعتقادات زندگی می کنید بنابراین در خودشناسی با خودتان صادق باشید و جهت تعیین اولویت ها و معیارهای مدنظر تان در ازدواج ابتدا خود را واکاوی نمایید.

شما می توانید خود را در ابعاد مختلف شناسایی کنید و با طرح سؤالات و جواب به آنها در زمینه شناخت خود، گام بردارید.

admin بازدید : 308 جمعه 20 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

اگر شما هم برای انتخاب مردی که از شما کوچک تر است، مردد مانده اید، این مطلب را بخوانید

 

در ازدواج مردی که از همسر آینده اش کوچک تر است، حرف و حدیث های بسیاری گفته می شود. بزرگ تر بودن زن در زندگی مشترک، نه تنها در فرهنگ ما یک تابو تلقی می شود، بلکه از نظر اغلب روانشناسان و مشاوران خانواده هم قابل پذیرش نیست. روانشناسان معتقدند، کوچک تر بودن مرد خانواده، در هر دوره ای از ازدواج، مشکلات مربوط به خودش را به همراه می آورد.

در دهه سوم و چهارم زندگی، مردانی که از همسرشان کوچک ترند، ناپخته به نظر می رسند و نمی توانند عنان زندگی شان را به دست گیرند و در دهه های بعدی زندگی، این مردان از همسرشان سبقت می گیرند و همسری که به خاطر تغییرات هورمونی و شرایط بدنی اش به سراشیبی نزدیک شده را جا می گذارند.

اگر شما هم برای انتخاب مردی که از شما کوچک تر است، مردد مانده اید، ادامه این مطلب را بخوانید. گرچه بقا یا شکست رابطه شما، به سن فعلی، میزان اختلاف سنی و شرایط خانوادگی و روانی هر دوی شما وابسته است اما تجربه زن و شوهرهای دیگر نشان داده است در اغلب این ازدواج ها، مشکلات گفته شده این همسران را آزار می دهند.

admin بازدید : 310 پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

نکات اولیه ای که در یک ازدواج باید به آن توجه کنید عبارتند از:

*خانواده هر دو نفر از نظر فرهنگی و سنت های رایج نزدیك به هم باشند.

*تا سر حد امكان، تمكن مالی دو خانواده متناسب با یكدیگر باشد.

*اگر هر دو نفر اهل یك شهر نیستند حداقل در سایر زمینه ها و آداب و رسوم نزدیك به هم باشند.

*دیدگاه های دو خانواده از نظر مذهبی، سیاسی، اجتماعی و معاشرت نزدیك به هم باشند.

*در خانواده دو طرف پدرسالاری یا مادرسالاری به صورت مطلق وجود نداشته باشد.

*تناسب جسمی، شكل، قیافه و اندام هر دو نفر به هم نزدیك باشد تا حدی كه تفاوت های موجود خیلی چشمگیر نباشد.

*از نظر سن و سال متناسب باشند و به اصطلاع عامه «به هم بیایند».

*از نظر میزان تحصیلات، اختلاف فاحش نداشته باشند.

*در انتخاب محل سكونت یا محل كار اختلاف سلیقه نداشته باشند.

*از نظر طرز تفكر و اندیشه اجتماعی به هم نزدیك باشند.

*دیدگاهشان نسبت به زندگی یكسان باشد.

admin بازدید : 307 سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

چه سوالاتی باید از خواستگارم بپرسم تا به شناخت بهتری برسم؟

اگر پیشنهاد طرف مقابلتان جدی است و شرایط اولیه او را پذیرفته اید، توصیه می شود در حوزه های زیر شناخت حاصل کنید:

 

رویاهای فرد برای سال های نزدیک و دورش چیست؟ مثلا 5 سال بعد می خواهد در چه سطح تحصیلی یا مالی یا اجتماعی قرار گرفته باشد؟ اینطوری می توانید ببینید چقدر آینده شما دو نفر شباهت می تواند داشته باشد و چقدر رویاهای هم فرکانسی بین شما وجود دارد.

admin بازدید : 279 سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

حجت الاسلام شهاب مرادی در پایگاه اینترنتی خود از جوانان خواست با افراد معتاد، بیمار روانی، بی دین و لامذهب، بداخلاق و تندخو، مادی و بخیل و مجرم خو ازدواج نکنند.

 

حجت الاسلام شهاب مرادی در مطلبی با عنوان «یک نه، برای موفقیت و سعادت» در پایگاه اینترنتی خود نوشت:

 

با این افراد ازدواج نکنید!

 

 بسیاری از مشکلاتِ پس از ازدواج که منجر به طلاق و شکست می شود به روزگار قبل از ازدواج و به مرحله انتخاب بر می گردد.

admin بازدید : 282 دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 نظرات (2)

همه این افكار و دغدغه ها باعث ترس بیش از حد از ازدواج و در نتیجه فرار از آن در بسیاری از دختران شاغل می گردد درحالیكه این افراد می توانند با مدیریت امور و توجه به برخی نكات حساس از این مشكلات و معضلات اجتناب نمایند.

1.نحوه نگرش فرد مقابل به زن و وظایف او

معمولا افراد متناسب با نوع فرهنگ خانوادگی شان نسبت به زن و وظایف وی در خانه و خارج آن نگرش های متفاوتی دارند. برخی كار خانه و مسئولیت های سخت آن را جز لاینفك وظایف زنان می دانند و برخی دیگر نه تنها قائل به این حرف نیستند بلكه انجام امور منزل را لطف زنان به همسران و فرزندانشان می دانند. یقینا زندگی زن شاغل با گروه اول بسیار سخت و طاقت فرسا و گاه غیرممكن می باشد. اما توجه زنان به نحوه نگرش فرد مقابل به این امر در جریان خواستگاری و آشنایی طرفین بسیار راهگشا بوده و از برخی مشكلات جلوگیری می نماید.

 

admin بازدید : 333 دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

باوجود نیت خوبتان، این رفتارها ممکن است رابطه تان را خراب کند. مردها گاهی اوقات اشتباهاتی مرتکب می شوند که با خطر خراب کردن ازدواجشان همراه است. درواقع، اگر شما هم جزء مردهای عادی باشید، حتماً چندین بار تابحال از این اشتباهات مرتکب شده اید.

باور نمی کنید؟ از همسرتان بپرسید. حالا قبل از اینکه حالت دفاعی به خودتان بگیرید، باید بگوییم که تقصیری ندارید. اینها کارهای حساسی هستند که خیلی وقت ها حتی خودتان از انجام آن بی اطلاعید. و تغییر این رفتارها، تفاوت شگرفی برای همسرتان خواهد کرد، که فقط برای خودتان ممکن است خوب باشد.

علاوه بر این، تشخیص دادن این اشتباهات و تلاش برای اصلاح آنها نه تنها به ازدواجتان کمک می کند، بلکه برای سلامتی خود شما و همسرتان هم مفید است. به مرور زمان، احساسات منفی که با آنها برخورد نشود، ممکن است منجر به مشکلات جسمی و روحی شود. در رابطه برای هر دو طرف استرس ایجاد می شود. به طور معمول وقتی زوج ها به دنبال درمان می روند، این استرس موجب تحریک اضطراب یا افسردگی در یکی از آنها یا هر دوشان شده است.

admin بازدید : 393 یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

قولنامه كه همیشه نباید خمیرمایه ماشین، مسكن، پول، ویلا و ... داشته باشد. قولنامه ای هم هست كه موضوع آن عشق است. عشق بین دو انسان كه مبارك ترین كار در این جهان است. قولنامه ازدواج، سیاهه،  چرك نویس قباله یا مراسم دیگری كه نامی بر آن می گذارند، بوی گل و طعم عسل می دهد. انگار صدای كف زدن و دلهره و التهاب عروس و داماد از درون آن احساس می شود.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد سایت چیه؟